Malkáv blogja

Nos, ez a blog már a második verzió, mely több évnyi hibernáció után (2008 óta) úgy néz ki, ismét új erőre kap. A szabályok továbbra is egyszerűek: olvasni nem kötelező, véleményt formálni szabad. Thotferi számára külön szabályzat: - köteles udvarias hangnemben hozzászólni - nem kritizálhatja az Olvasókat - nem kritizálhatja az admint sem - nem reklámozhatja a saját szemetesládáját (blog) - nem jeleníthet meg sufnioldalakról linkeket A fenti szabályok megsértése a hozzászólás automatikus moderálását vonja maga után, indoklás nem szükséges.

Friss topikok

Linkblog

HTML

Ecce Homo! Íme, az ember! Negyedik rész; Isten képére és hasonlatosságára

2019.11.23. 22:27 | Malkav | 11 komment

A szabad szemmel ugyan nem látható, de mégis legnagyobb különbség az ember és a főemlősök, illetve az egész állatvilág között a lélek fejlettsége. Az ember test és lélek egységét alkotja, Isten az embert a maga képére és hasonlatosságára teremtette. A maga képére, tehát az ember testfelépítése, anatómiája, a mindenható Isten „képmása”, már amennyiben szabad így skatulyázni a Teremtőt. A hasonlatosság a jó és rossz közti megkülönböztetésben nyilvánul meg, és a szabad akaratban, tehát a lélek szabadságában. Ez a lélek jóval mélyebb, összetettebb, mint az állatoké. Az ember élete nem pusztán az ösztönök szintjén él, nem csak a jelenben tartózkodik: elméje és lelke a múltra és a jövőre is tekint. A jó rossztól való megkülönböztetésének képessége újabb adalék, amiben Istenhez hasonlatossá váltunk, bár nagy árat fizettünk ezért a tudásért. Nem lett volna szükségünk rá, ha a bűnbeesés nem történt volna meg, egyáltalán nem lennénk kevesebbek, pont ellenkezőleg! Az igazi hasonlóság a szabad akaratunkban rejlik. Az állatok cselekedeteit többnyire a testi szükségletek és az ösztönök (szaporodás ösztöne, életösztön, stb.) határozzák meg. Még a fejlettebb állatoknál is jelentős szerepet játszanak ezek az előre beprogramozott viselkedésminták. Reakciók a környezetükben zajló, többnyire váratlan eseményekre. Az ember viszont többet tud: nekünk is vannak ösztöneink, de képesek vagyunk uralkodni rajtuk és életünk minden pillanatában mi hozzuk meg a döntést, mit és hogyan csináljunk; akár jót teszünk, akár rosszat. A szabad akaratnak köszönhetően nem vagyunk marionett bábuk Isten kezében, az Úr nem Sims-ezik velünk. Élhetünk úgy egész életünkben, hogy megismerjük Őt és törekszünk rá, hogy tanításai szerint járjunk el mindhalálig, dönthetünk úgy is, hogy nem. Ettől Isten szeretete az ember iránt nem változik. Az már más kérdés, hogy Isten nélkül nagyon nehéz maga az élet, hát még ami utána jön…


Tehát az ember különleges helyet foglal el a világban, mert Isten egész teremtése, az élet több milliárd éves folyamatos, gondos formálása arra a végső célra irányult, hogy létrehozzon minket, embereket. Ezért is szokás mondani, hogy mi vagyunk a teremtés koronája. Isten már akkor tudta és akarta, hogy embert teremtsen, amikor első pillanatban létrehozta az Univerzumot, és annak minden törvényszerűségét. Amikor aztán pont az ideális csillag körül, pont az ideális távolságban, pont egy megfelelő méretű és tömegű holddal kiegészített bolygón, pont akkor, amikor ideje volt, megjelent az élet, annak az életnek a csúcspontja pedig az ember lett. Isten az embernek adta a világot:


„Szaporodjatok, sokasodjatok és töltsétek be a földet! Féljen és rettegjen titeket a föld minden állata, az ég minden madara, és minden, ami mozog a földön; a tenger minden halát is kezetekbe adtam! Minden, ami mozog és él, eledelül szolgáljon nektek… „
…Ti pedig szaporodjatok és sokasodjatok: járjatok-keljetek a földön, és uralkodjatok rajta!” /Ter 9 1-7/


Isten az embernek adta az egész Földet, annak minden állatával és növényével együtt. Ez felfoghatatlan ajándék, de egyben hatalmas felelősség is. Szabad akaratunk nem teszi tabuvá, hogy esztelenül kizsákmányoljuk a világunkat, de mi szívjuk meg legjobban, ha megtesszük. Ezért is szükséges, hogy bár legyünk tudatában azzal, hogy a Föld a miénk, vigyázzunk rá! Mert az, hogy a mi tulajdonunk, nem jelenti azt, hogy szét is kell barmolni. A kiszipolyozott világ, ahol a kapzsiság és az önzés példaértékű, az emberiség jövője elég cudarnak ígérkezik. Ezért kell foglalkoznunk a jövőnkkel, a következő bejegyzésben, mely terveim szerint ennek a sorozatnak a záró bejegyzése lesz.

Címkék: vélemény gondolat hit szép és jó

A bejegyzés trackback címe:

https://malkav.blog.hu/api/trackback/id/tr4615321818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2019.11.24. 20:13:10

Nem egy ismerősöm kapna hisztirohamot, ha látná, hogy olyat merészeltél írni, hogy az állatoknak nincs lelke :D

thotferi1 2020.12.10. 22:29:21

"Érdekes és tőle nem meglepő módon különleges véleménnyel állt elő Ferenc pápa, írja a Resa pubblica olasz portál. A velencei audienciáján a pápa az élet és halál kapcsán arra utalt, hogy az állatok is bejuthatnak a mennyországba. Nemcsak a kutyáink, macskáink, hanem minden állat előtt: „A szent írások arra tanítanak minket, hogy a megvalósulása annak a nagyszerű tervnek, amely Isten szívéből és eszméjéből ered, körülöttünk mindenkire érvényes, nemcsak ránk.” Emellett a pápa idéz Szent Pál a Kolosszeiekhez írt leveléből is, mely szerint minden teremtmény Isten lelkéből és szívéből lett teremtve." hvg.hu/vilag/20141210_Ferenc_papa_az_allatok_is_a_Mennybe_jutna Tehát az állatoknak is van lelkük!

Malkav 2020.12.10. 22:42:50

@thotferi1: Szevasz Feri! Reméljük, betartod majd a rád vonatkozó szabályokat. :)

Annyit reagálnék a kommentedre, hogy a következő idézet kapcsán
"Emellett a pápa idéz Szent Pál a Kolosszeiekhez írt leveléből is, mely szerint minden teremtmény Isten lelkéből és szívéből lett teremtve."
a Kolosszeieknek írt levélben ez olvasható:

"Ő a láthatatlan Isten képmása,
és minden teremtmény elsőszülöttje,

mert benne teremtetett minden az égben és a földön,
a láthatók és a láthatatlanok,
a trónusok és uralmak,
a fejedelemségek és hatalmasságok.
Minden őáltala és őérte teremtetett." /Kol 1. 15-16/

Ez a rész Krisztusról szól és a szöveg azt írja, hogy "benne teremtetett minden az égben és a földön...", ami egyáltalán nem azt jelenti, hogy az állatoknak az emberéhez akár csak hasonló lelkük van. A Szentatya sem ezt mondja. Azt mondja, hogy a mennyben lehetnek állatok is. Ez sem egyenlő azzal, hogy az állatoknak lelkük van.
A Szentatya véleménye, mint olvasható, vélemény. Nem az Egyház hivatalos tanítása.

thotferi1 2020.12.14. 17:52:05

@Malkav: A lélek fogalma sajnálatos módon összekeveredett a szellem fogalmával, olyannyira , hogy a kettőt egy és ugyanazon dolog kétféle elnevezésének tekintik sokan. A három rétegű emberképben a Test-Lélek-Szellem hármassága figyelhető meg. Az állatoknak is van lelkük, hiszen mi más tudna megmaradni a halál után? Mit látsz macskaként a mennyben? Testet nem láthatsz, mert az a földben porlad.Szelleme csak az embernek van, tehát a macska lelkét látod, mert igenis az állatok is lelkes lények. Mert mi a lélek? A szeretet lakóhelye, amikor azt mondjuk valakire, hogy nagylelkű, akkor arra gondolunk, hogy jószívű, nemes lelkű. Sokszor az állatok tudják tanítani szeretetre, jószívűségre, odaadásra az embereket is. Magányos emberek egyedül igaz társai tudnak lenni a földi lét kietlen, sötét és sivár világában. Ezért kell megbecsülnünk az állatokat is, nem szabad őket kínoznunk, nyomorúságos körülmények között tartanunk, mert bennük is Isten szeretete lakozik, amelyből kiárasztott rájuk is kegyelmesen.

Malkav 2020.12.14. 18:34:21

@thotferi1: Az, hogy sokan egynek tekintik a szellemet a lélekkel, nem jelenti azt, hogy ugyan azzá válik a kettő. A szellem ugyanis az elmét jelenti, ami nem azonos a lélekkel. Ha egy lenne a kettő, akkor az agyhalottnak nem lenne lelke.
"Az állatoknak is van lelkük, hiszen mi más tudna megmaradni a halál után? Mit látsz macskaként a mennyben? Testet nem láthatsz, mert az a földben porlad."

A földben porladó testről azt mondja Szent Pál:
"Azt mondhatná azonban valaki: »Hogyan támadnak fel a halottak? Milyen testtel jönnek majd elő?« Balga! Amit vetsz, nem kel életre, ha előbb meg nem hal. És amikor vetsz, nem a leendő növényt veted el, hanem a puszta magot, például a búzáét vagy másét. Isten pedig alakot ad annak, amint akarja, mégpedig minden egyes magnak saját alakot. Nem minden test ugyanaz a test, hanem más az embereké, és más az állatoké, más a madaraké, és más a halaké. És vannak égi testek és földi testek, de más az égiek fényessége, és más a földieké. Más a fényessége a napnak, más a fényessége a holdnak, és más a fényessége a csillagoknak. Mindegyik csillag különbözik fényességben a másik csillagtól. Így van a halottak feltámadása is: romlandó testet vetnek el, és romolhatatlan test támad fel; szégyenben vetik el, és dicsőségben támad fel; gyöngeségben vetik el, s erőben támad fel; érzéki testet vetnek el, és lelki test támad fel." /1Kor 15,35-44/
Tehát az általad felvázolt elmélet téves.

"Szelleme csak az embernek van, tehát a macska lelkét látod, mert igenis az állatok is lelkes lények. Mert mi a lélek? A szeretet lakóhelye, amikor azt mondjuk valakire, hogy nagylelkű, akkor arra gondolunk, hogy jószívű, nemes lelkű. Sokszor az állatok tudják tanítani szeretetre, jószívűségre, odaadásra az embereket is. Magányos emberek egyedül igaz társai tudnak lenni a földi lét kietlen, sötét és sivár világában."
Ahogy fentebb megállapítottuk, a szellem nem egyenlő a lélekkel. Az állatok is többek szimpla anyagnál, de nem lehet egy kalap alá venni őket az emberrel, aki valódi lélekkel bír. Mert a lélek tesz minket Istennel hasonlatossá.

"Ezért kell megbecsülnünk az állatokat is, nem szabad őket kínoznunk, nyomorúságos körülmények között tartanunk, mert bennük is Isten szeretete lakozik, amelyből kiárasztott rájuk is kegyelmesen. "
Én/mi sem támogatom/támogatjuk az állatkínzást. Sokféle állatot tartottunk a családban, mind rendkívül hosszú életet élt (saját fajához képest), mert figyeltünk rájuk, szerettük őket. A most tartott állataimra is pontosan ugyan ebben a szellemben fordítok figyelmet és törődés. :)

Egy kis érdekesség:
www.magyarkurir.hu/hirek/az-allatok-mennyorszagba-keruelnek

thotferi1 2020.12.15. 21:04:24

@Malkav: A test feltámadása az utolsó napon lesz, míg a mennyben az elhalt állatok lelke ma is ott van, mint ahogyan az emberek lelke is ugyanott van vagy lehet ott, hacsak nem a pokolban van. Az általad idézett Pál az utolsó napokról beszél, amikor a test feltámadása is megtörténik és az emberi testek kikelnek a sírjaikból. Nem csak a lélek tesz minket Istennel hasonlatossá, hanem a szellem is, a szellemünk is, a bölcsességünk is. "Az ÚR ereje alkotta a földet, az ő bölcsessége szilárdította meg a világot, az ő értelme feszítette ki az eget." "A bölcsesség kezdete az Úrnak félelme." Tehát a hívő ember rendelkezik egyedül a bölcsességgel, amely Istentől ered az emberekbe. Az állatokban a bölcsesség korlátozott, kezdetleges. Ez az ami megkülönbözteti őket az emberektől, nem pedig a lelkük, amely szintúgy van nekik, mint az embereknek. A cikkben szereplő vallások szerint is van lelkük az állatoknak. A halálközeli élményen keresztül jutott emberek, akik kiléptek saját testükből és eljutottak a magasabb szférákba , ők is beszámoltak állatokról, állatok lelkéről, akikkel találkoztak a mennyben. Nem vallási dogmáknak kell elsőbbséget biztosítanunk a gondolkodásunkban, hanem a valóságnak. Ha te is megtapasztalnál egy halálközeli állapotot, amikor már nem dobog a szíved és látnál a túlvilágról egy darabot, akkor te is inkább annak hinnél, amit megtapasztaltál, mint dogmáknak, amelyeket egyesek kiokoskodtak az íróasztal mellett.

Malkav 2020.12.15. 21:15:02

@thotferi1:
"A test feltámadása az utolsó napon lesz, míg a mennyben az elhalt állatok lelke ma is ott van, mint ahogyan az emberek lelke is ugyanott van vagy lehet ott, hacsak nem a pokolban van. Az általad idézett Pál az utolsó napokról beszél, amikor a test feltámadása is megtörténik és az emberi testek kikelnek a sírjaikból."
A halál után nincs idő abban az értelemben, ahogy itt, a földi világon telik. Tehát a halálunk utáni lét és az utolsó nap is egyazon pillanat.

"Nem csak a lélek tesz minket Istennel hasonlatossá, hanem a szellem is, a szellemünk is, a bölcsességünk is."
A szellem alatt az elmét, értelmet értjük. Az pedig az állatoknak is van, de itt van az, amiben az állat nem ember és az ember hasonlatos Istenhez: a lélek. Az állatoknak van tudatuk, értelmük (némelyiknek több, vagy kevesebb), némelyik csak ösztönök szintjén él, de a lélek olyan "isteni" sajátosság, amivel a Földön csak az ember rendelkezik.

"A cikkben szereplő vallások szerint is van lelkük az állatoknak."
Ezt egész pontosan egy irokéz indián, hindu mondja ki egyértelműen, de tudjuk, hogy a buddhizmus is beszél állatok lelkéről. A kereszténység, az iszlám és a judaizmus viszont nem. És mivel én keresztény vagyok, ezért a keresztény tanítást tekintem helyesnek és igaznak.

"Ha te is megtapasztalnál egy halálközeli állapotot, amikor már nem dobog a szíved és látnál a túlvilágról egy darabot, akkor te is inkább annak hinnél, amit megtapasztaltál, mint dogmáknak, amelyeket egyesek kiokoskodtak az íróasztal mellett."
Ezt a mondatot kőbe kéne vésni... XD Komolyra fordítva a szót, a dogma azt jelenti, hogy megkérdőjelezhetetlen hitigazság, hittétel, megállapítás. Tehát én inkább hitem biztos igazságainak adok teret, mint agyi hypoxia okozta biokémiai folyamatok hatásának. A halálközeli állapot ugyanis nem egyenlő a tényleges halállal, mert az ember csak a halál után szembesül az isteni igazság egészével. A halálközeli élmény önmagában nem elég ehhez.

thotferi1 2020.12.15. 22:06:48

@Malkav: "Tehát a halálunk utáni lét és az utolsó nap is egyazon pillanat" Kizárt dolog, mert amíg nem jön el újra Jézus a Földre, addig nincsen utolsó nap, addig még mindenki a várakozás idejében van, addig még a csontjaink is ott pihennek a sírokban, és a Nap is folytatja pályáját az égen. Ha az állatoknak van szellemük, akkor van lelkük is, hiszen látjuk, milyen nagy lelke van egy kutyának, lónak, cicának. Viszont még a legokosabb állatnál is okosabb már egy 2-3 éves gyermek is. Ezt a szintet egyetlen állat sem tudja megütni, viszont sok állatban több lélek van, mint a "lélektelen" emberek tömegeiben, akik a kárhozatra jutnak.
A halálközeli élmények nem az agyi hypoxia okozta materiális biokémia termékei, hanem nagyon is valóságos megtapasztalások, amelyek valóságtartalma könnyen leellenőrizhető, igazolható. Az isteni igazság halálközeli élményben megtapasztalt része is valós, igaz, nem hazugság, ezért aki megtapasztalta sosem fogja ezt félre dobni dogmákért, hitelvekért cserébe. Ezeket a megtapasztalásokat katolikus atyák ajánlásával teszik közzé: "A kolumbiai orvosnő villámcsapás következtében a klinikai halál állapotába került. A több napon át tartó kómában megrendítő élményekben részesült. Látta felszínes, hitetlen, világias életét az örökkévalóság mérlegén. Az Úrral való találkozása teljesen megváltoztatta. Felgyógyulása is csoda volt, ahogy orvosai tanúsítják, de lelkének megváltoztatása a legnagyobb csoda. Ma járja a világot, és mindenütt tanúságot tesz arról, amit látott és hallott. Szavai nyomán hallgatói felismerik, hogy milyen fontos Isten parancsai szerint élni. Plébánosa és püspöke tanúsítják, hogy ami történt vele az valóság. Áldásukat adják rá, hogy evangelizációs munkáját végezze. Ajánlom mindazoknak, akik komolyan akarnak Isten parancsa szerint élni."
(Katona István atya)
www.ecclesia.hu/?id=b931c60cb6db4fdb8bdbbc5eac3fa8a4&p=termeklap&tkod=769

Malkav 2020.12.15. 22:15:40

@thotferi1:
"Kizárt dolog, mert amíg nem jön el újra Jézus a Földre, addig nincsen utolsó nap, addig még mindenki a várakozás idejében van, addig még a csontjaink is ott pihennek a sírokban, és a Nap is folytatja pályáját az égen."
Kevered a halálon túli örök életet a földi véges élettel. A kettő külön dolog.

"Ha az állatoknak van szellemük, akkor van lelkük is, hiszen látjuk, milyen nagy lelke van egy kutyának, lónak, cicának. "
Ez nem ok-okozati összefüggés. A szellem (értelem) és a lélek két teljesen külön dolog, nem következik egyik a másikból.

"A halálközeli élmények nem az agyi hypoxia okozta materiális biokémia termékei, hanem nagyon is valóságos megtapasztalások, amelyek valóságtartalma könnyen leellenőrizhető, igazolható."
Légyszi, mutass be csak egy nagyon is valóságos megtapasztalásra példát, ami (hangsúlyozom) könnyen ellenőrizhető(!) és igazolható(!).

" Az isteni igazság halálközeli élményben megtapasztalt része is valós, igaz, nem hazugság, ezért aki megtapasztalta sosem fogja ezt félre dobni dogmákért, hitelvekért cserébe."
Egyrészt, az Istennek nincs szüksége halálközeli élményre ahhoz, hogy ilyen módon megnyilatkozzon (bár nyilván megteheti). Másrészt a dogma nem hasra ütésből lett dogma. Magyarul megkérdőjelezhetetlen hittétel. Ha az Isten sem cáfolja meg, az (elvileg Istenben hívő) ember miért tenné?
Nem vonom kétségbe, hogy egy ember halálközeli élménye komoly hatással volt az illető személyére. És azt sem, hogy a vele történtek értékes tanulsággal szolgálhatnak másoknak is. De ez a villámsújtásos eset speciál egyáltalán nem cáfolja meg azt, amit mondtam.

thotferi1 2020.12.16. 12:42:08

@Malkav: A halálon túli örök élet hogyan lehetne már az utolsó napok feltámadása, amikor a testek feltámadnak? Ha a kettő nem ugyanaz, akkor az állatoknak sem lehet teste a mennyben. Ebből indult ki a csevej. Ha az állatoknak nincsen teste a mennyben, akkor csak a lelkük lehet ott. Mi más? "A szellem (értelem) és a lélek két teljesen külön dolog, nem következik egyik a másikból." Egyik tételezi a másikat, mert amint az ember felépítése is ezt a hármasságot követi, úgy az állatoké is.
"Légyszi, mutass be csak egy nagyon is valóságos megtapasztalásra példát, ami (hangsúlyozom) könnyen ellenőrizhető(!) és igazolható(!)."
Ezt az igazolást már temérdek alkalommal elvégezték a szakemberek, amikor kikérdezték az élménnyel rendelkező embereket, akik részletesen beszámoltak arról, mit láttak a kórteremben vagy a haláluk helyszínén, sőt attól távolabb is, amelyek megegyeztek a valóságban bekövetkezett dolgokkal. Íme, itt láthatod a festőművész beszámolóját, ahol ugyanúgy leellenőrizték és kikérdezték az orvosok a festőművészt, aki olyan dolgokról számolt be részletesen, amelyet félig holtan, megállt szívvel nem tudhatott, nem láthatott, ha csak a materiális magyarázatot fogadjuk el. www.youtube.com/watch?v=SWZH1UQgAww
"Istennek nincs szüksége halálközeli élményre ahhoz, hogy ilyen módon megnyilatkozzon "
Nem hinném, hogy te megszabhatod Istennek, hogy ő mit cselekedjen és mit engedjen megmutatni az embereknek. Ha ő meg akarja mutatni az embereknek a mennyországot, akkor megteheti: "Ismerek egy embert Krisztusban, aki tizennégy évvel ezelőtt elragadtatott a harmadik égig – hogy testben-e vagy testen kívül, nem tudom, csak Isten tudja. Én tudom, hogy az az ember – hogy testben-e vagy testen kívül, nem tudom, csak az Isten tudja – elragadtatott a paradicsomba, és olyan kimondhatatlan beszédeket hallott, amelyeket ember el nem mondhat.""Kor12,2-4 Pontosan Isten cáfolja meg a dogmákat azáltal, hogy sok embernek megmutatja a dogmákon túli valóságot.

Malkav 2020.12.16. 12:51:40

@thotferi1: Okés, haladjunk sorban... :)

"A halálon túli örök élet hogyan lehetne már az utolsó napok feltámadása, amikor a testek feltámadnak? Ha a kettő nem ugyanaz, akkor az állatoknak sem lehet teste a mennyben. Ebből indult ki a csevej. Ha az állatoknak nincsen teste a mennyben, akkor csak a lelkük lehet ott. Mi más?"
Úgy, hogy a halálon túli létben nincs idő abban az értelemben, ahogy itt a világon telik. Tehát az Isten szemében és az Isten országában az emberiség elmúlt ötvenezer éve egyetlen pillanat a földi jövővel együtt egészen az utolsó napig. Ezt kell, amennyire emberi elmével képesek vagyunk, megérteni. Amikor valaki meghal, odaát már megéli az utolsó napot. Ha nem megy a megértése, nyilván nincs harag. Ez tényleg nehéz téma. :)
De az állatoknak nincs emberihez hasonló lelkük, ahogy korábban írtam (csak fura módon eddig újra és újra ignoráltad). Ha a mi mennyei boldogságunkhoz pluszban jó, ha láthatjuk szeretett állatainkat az Isten országában, akkor látni fogjuk. Istennek ez sem nehézség. :)

"Ezt az igazolást már temérdek alkalommal elvégezték a szakemberek, amikor kikérdezték az élménnyel rendelkező embereket, akik részletesen beszámoltak arról, mit láttak a kórteremben vagy a haláluk helyszínén, sőt attól távolabb is, amelyek megegyeztek a valóságban bekövetkezett dolgokkal. Íme, itt láthatod a festőművész beszámolóját, ahol ugyanúgy leellenőrizték és kikérdezték az orvosok a festőművészt, aki olyan dolgokról számolt be részletesen, amelyet félig holtan, megállt szívvel nem tudhatott, nem láthatott, ha csak a materiális magyarázatot fogadjuk el."
Egy 1989-es interjú nem könnyen ellenőrizhető és igazolható. Pláne ennyi év távlatából messziről jött ember azt mond, amit akar. Félreértés ne essék, nem vonom kétségbe mások halál utáni élményeinek megtörténtét, csak ez nem igazolja azt, amiről beszélünk.

"Nem hinném, hogy te megszabhatod Istennek, hogy ő mit cselekedjen és mit engedjen megmutatni az embereknek."
Eszemben sincs bármit megszabni Istennek. Vagy félreérted, vagy félremagyarázod. :)

"Ha ő meg akarja mutatni az embereknek a mennyországot, akkor megteheti..."
Ezt mondtam én is.

"Pontosan Isten cáfolja meg a dogmákat azáltal, hogy sok embernek megmutatja a dogmákon túli valóságot. "
Akkor elárulom, hogy a dogma nem azért dogma, mert valaki gondolt egyet és kőbe véste. :) Ahogy írtam korábban (csak furcsa mód ez is ignorálásra került) Isten nem cáfolja meg a dogmákat (bármikor megtehette volna), ergo az embernek sem kéne.
süti beállítások módosítása