Malkáv blogja

Nos, ez a blog már a második verzió, mely több évnyi hibernáció után (2008 óta) úgy néz ki, ismét új erőre kap. A szabályok továbbra is egyszerűek: olvasni nem kötelező, véleményt formálni szabad. Thotferi számára külön szabályzat: - köteles udvarias hangnemben hozzászólni - nem kritizálhatja az Olvasókat - nem kritizálhatja az admint sem - nem reklámozhatja a saját szemetesládáját (blog) - nem jeleníthet meg sufnioldalakról linkeket A fenti szabályok megsértése a hozzászólás automatikus moderálását vonja maga után, indoklás nem szükséges.

Friss topikok

Linkblog

HTML

Hit és hitkétely - hogy mekkora barmok tudunk néha lenni!

2015.09.02. 11:54 | Malkav | Szólj hozzá!

Mindenek előtt egy bocsánatkéréssel tartozom az Úrnak:

Uram, sajnálom... tényleg nem értem, miért van ez így, ahogy van. De főleg az elmúlt napokban ékesen bizonyítottad, hogy tévedtem. Ez nekem jó tanulópénz volt, most már különösen törekedni fogok rá, hogy sose kételkedjek Benned. Bocsáss meg, Uram!

 

A hit egy olyan dolog, amiről manapság nagyon megoszlanak a vélemények, főleg ha valaki nagyon, de atombrutál tudományos szemléletűnek vallja magát. Erről már írtam korábban, nem ezt tervezem tovább boncolgatni. Inkább a hit megingásáról lenne most szó.

Egy bölcs ember mondta nekem még neofita koromban, hogy akinek nem volt sosem hitkételye, annak lehet, hogy hite sem volt igazán. Az, hogy az emberben felmerül a kérdés, hogy "tényleg úgy van, ahogy gondolom?", "mi van a tévedek és mindez csak fantázia?" stb., nem lesz az ördögtől való örök kárhozatra ítélendő utolsó senkiházi. Júdásról se jelentette ki az Úr, hogy örökre pokolra jutott. Tamás apostol is kételkedett Jézus feltámadásában, és a Mester őt is ugyan úgy szerette, mint  többi apostolt. Odajött és megmutatta neki a sebeit, ahogy az le van írva János evangéliumában (akit érdekel, olvasson utána! :D).

A napokban bennem is felmerült a kétely. És az Úr meghallgatott és bebizonyította, hogy nem csak van, de szeret is. Ez a szuper Istenben! Nem olyan diktátor, mint sok laikus hiszi. És igenis szereti az embert, még ha az az ostoba humanoid ezt bizonyos apróbb hisztije során nem is hiszi el Neki. :)

 

Jótanács:

Ha kételkedsz a hitedben, ne tartsd magadban! (én ezt tettem, nem volt jó ötlet) Beszéld meg valakivel, akinek megvan a hit. És furán hangzik, (főleg ilyen esetben) imádkozz; de ne magadért! Bárki más(ok)ért, mert bőven van ok az imára. A környezeteden fogod látni, hogy Isten rajtad is segít, tapasztalatból mondom. ;) És persze amikor magadban is rendeződött a dolog, akkor nem árt bocsánatot is kérni az Úrtól. Ahogy ismerem Őt, tuti megbocsát.

 

U.I.: A feladatot, amit el kellett még végeznem, elvégeztem. Jobban, mint reméltem, kevésbé, mint szerettem volna... még egy nehéz futam lesz, Uram segíts kérlek ebben is! (és nézz el nekem egy-két fura megoldást... nem tudok jobbat jelenleg.)

Továbbá lehet hogy ma lesz még egy bejegyzés, mert a neten keresgélve olyan bődületes hülyeséget találtam, amire nem tudom megállni, hogy ne reagáljak. Az ősemberes bejegyzésemhez hasonló lesz, még trollokra is számítok. :)

Címkék: gondolat hit helyzetjelentés

A bejegyzés trackback címe:

https://malkav.blog.hu/api/trackback/id/tr137753044

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása