Malkáv blogja

Nos, ez a blog már a második verzió, mely több évnyi hibernáció után (2008 óta) úgy néz ki, ismét új erőre kap. A szabályok továbbra is egyszerűek: olvasni nem kötelező, véleményt formálni szabad. Thotferi számára külön szabályzat: - köteles udvarias hangnemben hozzászólni - nem kritizálhatja az Olvasókat - nem kritizálhatja az admint sem - nem reklámozhatja a saját szemetesládáját (blog) - nem jeleníthet meg sufnioldalakról linkeket A fenti szabályok megsértése a hozzászólás automatikus moderálását vonja maga után, indoklás nem szükséges.

Friss topikok

Linkblog

HTML

Könyvek! Mindenütt csak könyvek!

2015.06.11. 10:25 | Malkav | 1 komment

Ki hitte volna, Malkáv megint majdnem egy hónapot késik a régóta ígért bejegyzéseivel és most sem azokat pötyögi le, hanem valami egészen mást. :)

Mogyee már közzé tett egy ilyen bejegyzést, most én következem, ahogy azt ígértem anno Mogyeenak. Mert mint tudjuk, ami késik, az jön. :) Essünk is neki!

Egy könyvsorozat, aminél azt kívánod, bárcsak tovább tartott volna, VAGY egy olyan sorozat, aminél azt kívánod, bár véget érne már.

Olyan még nem volt aminél annyira vágytam volna, hogy folytatódjon még (ha már megírtak mindent folytatást róla). Olyan viszont volt, aminél azt kívántam bár NE folytatták volna annyit... és ez a John Caldwell féle Káosz könyv-sorozat. Egészen a Káosz Elszabadul-ig volt fergeteges a történet, aztán szépen lassan egyre erőltetettebb és gyengébb lett a sztori, amiért óriási kár.

Kedvenc mellékszereplő

Természetesen kik mások lennének, mint Jan Malcolm az Őslényparkból és Perselus Piton a Harry Potterből. Malcolm a tipikus nagypofájú "én mindent tudok és TÉNYLEG" figura, Pitont pedig fölösleges elemeznem, mert egy részét már kifejtette más, más része meg személyesebb azonosságra utal, ami nem publikus. :)

A leghosszabb könyv, amit olvastál.

Olvastam pár hosszú könyvet, nem tudok köztük leghosszabbat mondani.

Könyv, amiből filmet csináltak, és ezzel teljes mértékben megszentségtelenítették

Christopher Paolini - Eragon című könyve fantasztikus! Bár érdekes eset, mert én a filmet előbb láttam tesóimmal, mint olvastam volna. De Newsee ebben megelőzött minket és az ő biztatására csak elolvastam a könyvet is, mert bár akkor a film elment B-kategóriás fantasynak, az könyv elolvasása után úgy éreztem, hogy ezt a csodálatos sztorit elküldték az urológiára... vagy legalábbis hasonló gyalázat érte. A film önmagában nem jó, de tűrhető. Mint Eragon-sztori, pocsék.

A „vigasztaló” könyved.

Most jöttem csak rá, hogy nincs vigasztaló könyvem. Mármint a könnyű esti olvasmányok között. :) Amikor nagyon ki vagyok akadva, a Szentírás ad reményt. :) Az meg sok minden, csak nem habkönnyű esti olvasmány. :)

Könyv, amit a legtöbbször olvastál el.

Hűha, talán a Harry Potter könyvek... azt hiszem. De most már az Evangéliumok is kezdenek felzárkózni (nagyon helyes!)

Egy bűnös élvezet könyv.

Nincs ilyen.

Leginkább alulértékelt könyv.

Szentiványi Jenő - A kőbaltás ember. Alig akad ember aki ismeri, pedig fantasztikusan megírt mű! Bár itt-ott kicsit felturbózva, de érzékeltetően bemutatja az őskori ember világát és küzdelmeit pusztán azért, hogy megélje a másnapot, amikor is újra küzdenie kell a természettel, önmagával, más emberekkel. Aki meg tudja szerezni, olvassa el! :)

Leginkább túlértékelt könyv.

Szerintem a legtúlértékeltebb könyv a Twilight sorozat. Félreértés ne essék, nem utálom. De nem is tartom annyira jónak a sztorit. Felvizezett, itt-ott nyáladzik, erőltetett szerelmi szálak ide-oda, anno sok tinilányt magával ragadott. És manapság se annyira népszerűtlen, hiába divat manapság rühelni. Pedig tényleg nem túl jó.

Egy könyv, amiről azt hitted, nem fog tetszeni, de a végére beleszerettél.

Molnár Ferenc - A Pál utcai fiúk. Mint majdnem minden diák, nekem is ösztönösen ökölbe szorult a gyomrom, amikor kötelező olvasmányt adtak fel a nyárra. Ennek megfelelő tömény undorral vettem kézbe először ezt a könyvet és nem nagyon hittem a tesóimnak, szüleimnek, akik nagyban bizonygatták, hogy tényleg jó és tetszeni fog... aztán nem nagyon tudtam letenni. :) Gyerekként könnyen átéltem a főszereplők csatangolásait, az "ellenséges" vörösingesekkel való meccseiket, mert hasonlóakat űztem én is osztálytársaimmal a ligetben. :)

Kedvenc klasszikus könyv.

Nincs kedvenc klasszikusom. Én már csak ilyen neoprimitív vagyok. :)

Egy könyv, amit nagyon régóta el szeretnél olvasni, de még mindig nem sikerült.

Jean M. Auel - A lovak völgye. Ez egy folytatás, az első könyv címe: A barlangi medve népe. Szintén őskori történetet dolgoz fel, régebbi időből, mint A kőbaltás ember eseményei. Erre a folytatásra (és a továbbiakra vágyom nagyon. :)

Egy könyv, ami csalódást okozott.

Na most nem leszek valami népszerű... ugyanis ami bennem csalódást okozott, az a Trónok harca. Különleges a világa, a klasszikus hardfantasy közeg is tutira eltalált. Itt kérem minden van, ami egy átlag középkor rajongónak kell. Lovagok, várak, kastélyok, udvari intrika, bor sajttal és rengeteg küzdelem, csavaros háborúval. Miért okozott nekem csalódást mégis?

Mert nekem már túl sok volt az intrika, az árulás és a vértől szennyes reális húzás. Ha van egy szereplő, akit csak egy kicsit megkedvelsz, az meghal. Az sem kizárt, hogy elég megalázó módon. De nem baj, mert ha X meghalt, az tragikus, ez benne van egy jó könyvben. De hajrázhatunk Y-nak. Ő is meghal... hát ez ciki... de talán Z megmenti a helyzetet, DE NEM! Ő is elpatkol! Ha én olvasok egy könyvet, azt azért teszem, hogy élvezzem. Ha egy könyvben majdnem minden kedvelhető szereplő megdöglik, az nem élvezhető. És ez akasztott ki engem benne.

Könyv, ami megríkatott.

Nem tudok róla, hogy lenne ilyen... no nem azért, mert sztereotíp kőkemény megtestesült PASI vagyok, aki akkor sem törik meg, ha cafatokká tépnek és kiirtják a családom, csak ilyen megríkatós könyveket nem olvastam még.

Egy karakter, aki a leginkább magadra emlékeztet.

Perselus Piton és Dr. Alan Grant szintén az Őslényparkból. Az előbbihez nincs komment, az utóbbihoz: ugyan az a szenvedélyünk és a filmmel ellentétben Dr. Grantnak nincs baja a gyerekekkel sem. :)

A leginkább gondolkozásra késztető könyv.

Szentírás. Van mit kihüvelyezni a tanításából. :)

Szerző, akinél azt kívánom, az emberek bár többet olvasnának tőle.

Júlia Voznyeszenszkaja mindenki figyelmébe ajánlott írónő. Szegény már elhunyt, de az orosz ortodox lelkiségi könyvei fantasztikusak! Tessék utánanézni. :)

Egy könyv, aminél azt kívánod, bárcsak benne élhetnél.

Sok-sok novella és regény van, számtalan írótól, ami Ynev nevezetes szép világát mutatja be. Ynev olyan, mint Középfölde, csak szerintem kidolgozottabb egy kicsit és részletesebb. Továbbá jóval nagyobb. Én ott élnék szívesen, valószínűleg Haonwellben, ami egy eldugott kicsi, de gazdag hercegség. Haonwell népe szereti a pankrációt ynevi módra, pegazust tenyészt és jóban van a (pitypangzabáló, faölelő hippi) elfekkel. Békés környék, relatív kevésbé dúlják a zászlóháborúk... :)

Egy kedvenc szerző.

John Caldwell, a Káosz-könyvek írója. :) Fair dolog lenne belevennem Jeffrey Stone-t? :D (Xinaf érteni fogja) :D

Kedvenc gyerekkori könyv.

Gárdonyi Géza: Egri csillagok és Molnár Ferenc: A Pál utcai fiúk. Ezeket rongyosra olvastam és manapság is nagyon élvezem. Mindig szeretni fogom ezeket a könyveket. :)

Egy könyv, amiről azt mondod az embereknek, hogy olvastad, pedig nem is – vagy még igazából nem fejezted be.

Nincs ilyen, nem égetem be magam.

A legkevésbé kedvelt történeti fordulat, ami túl sok olyan könyvben fordult elő, amiket amúgy élveztél.

A szerelmi szál minden megnyilvánulása, legyen az akár egy nehéz sorsú fiatal fiú/lány, vagy kőkemény bajkeverő, tök mindegy. A szerelmi történetekre harapós vagyok. Főleg ha abszolút lényegtelen, vagy nem indokolt a történetben.

A legjobb könyv, amit az utóbbi 12 hónapban olvastál.

Timur Vermes: Nézd ki van itt című könyve. NAGYON BETALÁL! :D És görbe tükörnek is tökéletes. Az ember ezt olvasva jön rá, hogy nem feltétlen tanulunk a történelem hibáiból. Arról nem is beszélve, hogy nagyon eltalálták a főszereplőt szerintem.

Könyv, aminél a legcikibb bevallani, hogy szereted/szeretted.

Nem tudok róla, hogy lenne ilyen, minden eddig olvasott könyvemet felvállalom.

A legmeglepőbb fordulat vagy befejezés.

Harrison Fawcett: Best of Brett Shaw című könyvgyűjteményének pár sztorija bírt számomra jó fordulattal. :) Például a Hogyan Legyünk Sherlock Holmes és az Ópiumkeringő végei jó fordulattal bírtak. :) Néhol néztem, hogy ebből hogy mászik ki Mr. Shaw? És kimászott. :)

Könyv, ami nagyon megnevettetett.

Rejtő jenő: Piszkos Fred a kapitány című könyve az, amit egész életemben emlegetni fogok. :D Olyan poénok vannak benne, hogy az ember ha hallja hátast dob, úgy röhög. :D

Könyv, ami a legtovább volt az „elolvasni” listádon.

Szentírás, Őslénypark, Harry Potter, Eragon könyvek. A legtovább voltak, vannak, lesznek. :)

Kedvenc idézet egy könyvből.

 "Tudja, mi a baj a tudományos hatalommal? - kérdezte Malcolm. - Az, hogy az is egyfajta öröklött vagyon. Azt pedig pontosan tudjuk, mekkora seggfejek a született gazdagok. Mindig beválik." /Ian Malcolm - az Őslénypark c. könyvből/

Egy könyv, amit utáltál.

Jókai Mór - Aranyember c. könyve. Én az első pár oldalnál tovább nem jutottam. Tény, hogy kb. 10 évvel ezelőtt volt, talán manapság tetszene. De még nem tudtam magam rávenni, hogy nekikezdjek.

Könyv, amit nem tudtál letenni.

Az összes könyv, ami eddig tetszett. Ha egy könyv nekem megtetszik, akkor nagyon. :)

Nos, nem hittem volna, de két részletben ennek is a végére értem. Akinek van még kedve hozzá, nyugodtan összeállíthat még hasonlót. :) Minél több szemszöggel ismerkedünk meg a könyvek terén, annál jobb. :)

Címkék: vélemény sci-fi fantasy nosztalgia szép és jó

A bejegyzés trackback címe:

https://malkav.blog.hu/api/trackback/id/tr797505260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mezeinewsee 2015.06.11. 18:46:25

Huhh... akkor lássunk neki!
Sorozat: Éhezők viadala. Filmben is jó, de könyvben sokkal, de sokkal jobb!
Mellékszereplő: jó kérdés... talán Carlise, a Twilight-ból. Az emberség példája!
Leghosszabb könyv: talán a Gyűrűk ura. Vagy a Tűzzel-vassal trilógia. nem tudom.
Rossz film: Eragon Vitán felül!
Vigasztaló könyv: Csűrcsavar levelei. Nem tudom megmagyarázni, miért.
Amiről azt hittem, nem fog tetszeni: Nicsak, ki van itt?
Legtöbbször elolvasott: sajnos én gyakori "újraolvasó" vagyok, mindent elolvasok akár 5-6-szor is. Tehát nem tudom.
Bűnös élvezet könyv: nincs.
Klasszikus: Nyomorultak. És a Kőszívű ember fiai. és még egy csomó más :).
Amit el szeretnék olvasni: azokat már el is olvastam.
Ami csalódást okozott: nem is tudom... azokat nem szoktam végigolvasni.
Ami megríkatott: egyes részletek szoktak megfogni, de nagyon sok ilyen van, a Nyomorultaktól a Twilight-ig. De talán leginkább a Viskó. Abból is főleg Jézus szavai...
Karakter, aki magamra emlékeztet: huhh, ez jó kérdés... kicsit nagyképű lesz a válasz: Don Bosco.
Elgondolkodtat: Éhezők viadala
Szerző, akit többen kéne olvassanak: Júlia Voznyeszenszkaja. Rengeteget lehet belőle tanulni Istenről, az életről.
Könyv, amiben szívesen élnék: Szíriusz kapitány történetei. Olyan ideális, kedves jövőt fest!
Kedvenc szerző: Victor Hugo? Jókai? Voznyeszenszkaja? Sokan vannak.
Kedvenc gyerekkori könyv: a Kántor és a Tarzan-történetek. Felnőtt szemmel nagyon bárgyúak!
Amiről azt mondtam, olvastam: nincs ilyen. Azokat el is olvasom.
A legutáltabb fordulat: amikor nyilvánvaló, hogy rosszfiú valaki, csak jónak látszik, de majd kiderül ám!
A legjobb könyv az elmúlt 12 hónapban: Talán a Csúfak, szépek, különlegesek? Nem tudom, sok jó könyvet olvastam.
Amit ciki(nek tartanak) bevallani: Twilight. De nem érdekel, én szeretem!
Legmeglepőbb befejezés: Éhezők viadala. Nagyon szemét vége van!
Ami megnevettet: Egy kegyes kétbalkezes naplója. Mindenki olvassa el!
Ami a legtovább volt az "elolvasni"-listán: nincs ilyen. Akkor elolvasom.
Idézet: "Nagyon jó keresztény lennék, ha időnként nem zavarnák meg mások az életemet" az Egy kegyes kétbalkezes naplójából.
Amit utáltam: Jókaitól a Sárga rózsa. 14 évesen olvastam, majdnem belehaltam :).
Amit nem tudtam letenni: az összes kedvencem.
süti beállítások módosítása