Malkáv blogja

Nos, ez a blog már a második verzió, mely több évnyi hibernáció után (2008 óta) úgy néz ki, ismét új erőre kap. A szabályok továbbra is egyszerűek: olvasni nem kötelező, véleményt formálni szabad. Thotferi számára külön szabályzat: - köteles udvarias hangnemben hozzászólni - nem kritizálhatja az Olvasókat - nem kritizálhatja az admint sem - nem reklámozhatja a saját szemetesládáját (blog) - nem jeleníthet meg sufnioldalakról linkeket A fenti szabályok megsértése a hozzászólás automatikus moderálását vonja maga után, indoklás nem szükséges.

Friss topikok

Linkblog

HTML

BSGO-fan Hétvége! Az ostrom vadászok alapjai

2014.07.13. 19:26 | Malkav | Szólj hozzá!

Vasárnap este, akkor BSGO-fan Hétvége! :) A mai témánk a vadászgépek legmasszívabb, legrobosztusabb, leglomhább és legbumburnyákabb típusa következik, melyet (véleményem szerint) a legnehezebb jól felszerelni és használni, mivel nagyon tudni kell, mit akarsz vele és hogyan. Ezek a gépcsodák pedig a kolóniai Rhino és a cylon Marauder, az ostrom vadászok.

rhino.png

(A Rhino csak a játékban létezik, épp úgy mint a cylon párja. Két pilótás, masszív jószág)

Fontos tudni, hogy a sorozatban nem találkozunk ostrom vadásszal, ezek a gépek (és a későbbiek is, egy kivételével mind) a játék-fantázia szüleményei, hogy színesebbé tegyék a választható hajók skáláját. Az ostrom vadászok hivatottak betölteni a mozgó nehéztüzérséget. Vadászhoz képest elég lomhák, de még így is meglepően mobilisek, kellemetlen meglepetést tudnak okozni a nagyobb hajóosztályoknak*. Nemrégiben az ostrom vadászok komoly fejlesztésen estek át, hogy jobban meg tudjanak felelni a feladatuknak. Kaptak egy jópofa fegyvert, mely brutális... nagyobb hajók ellen.

Alap adatok: A közönséges ostromvadász négy fegyverhellyel, két meghajtóval és számítógéppel, továbbá öt burkolathellyel indít. Tökéletesítéskor kap plusz egy fegyvert, mely hátul van. Elsőre azt gondolnánk, hogy "MINEK?!" Pedig ez a fegyver azért tud segíteni, ha ügyesen használjuk, hiszen mint fentebb írtam, ez a leglomhább vadász szerte a vidéken, ezért nem árt, ha a terebélyes hátsó felével is tud legalább minimálisan lőni... arról nem is szólva, hogy rakéta elhárításra is alkalmas az a seggfegyver hátsó fegyver. Egyébként a hajó tűzfala és átütő ereje a parancsnoki és elfogó vadászok szintje között van, tehát egyaránt hatékony támogatásban és vírus szórásban is, csak azt kell figyelembe venni, hogy kevés számítógép áll rendelkezésére. A hajó DRADIS látótávja is nagyjából középszintű, de lassúsága miatt ne építsünk arra, hogy ha nekünk nem tetsző küzdelemre számíthatunk, akkor futás van... ezzel az eggyel nem nagyon jön össze...

Játéktechnikai jótanács: A legnehezebben használható vadász, de szó sincs róla, hogy a leggyengébb, vagy legrosszabb! Tilos lebecsülni! Leginkább nagyobb hajók ellen állja meg a helyét, ebben az esetben a speciális ágyúját, két brutális rakétavetőt javaslok, rengeteg közönséges burkolattal. Nem érdemes nagy hajók ellen külön páncélzatra gyúrni, úgyis átlövik. Hajtóművekhez pedig kitérést segítő RCS csodákat javaslok, mivel a nagy hajóknál így is fürgébb, tehát erre nem kell külön gyúrni. Viszont előny, ha nem nagyon találnak el... :) Ha ostrom vadásszal küzdesz, a szokásosnál is jobban igyekezz az ellenfél holtterében** maradni! A számítógépekhez elengedhetetlennek tartom a fegyverzet vírust. De mi van akkor, ha igenis vadászok ellen akarsz helyt állni? Hááááát, érdekes gondolat, de nem sansztalan. :) Akkor négy ágyút javaslok, masszív páncélzatot (vadász ellen már jó, kicsi a páncéltörésük), hajtóművírusokkal megspékelve, legalább egy RCS-siklással***. Egy ostrom vadásznak nagyon könnyű a hátába kerülni, ahol hosszú távon kevés az egy ágyú legalább négy ellen.

Marauder.jpg

(Tessék, egy FKF-kukás mintás Marauder. A robosztus acél-keselyű)

 

Az ostrom vadászok elég lebecsült, de mostanság hamvaiból újra feltámadó vadásztípus képviselői. Nagy örömömre van, hogy ismét egyre elterjedtebbek a játékban. És a vadászokból már csak kettő maradt, de ebből csak egyet fogok bemutatni. A másikat sajnos még nem ismerem és vaktában hülyeségeket nem akarok írni... lehet agyalni, mi van még hátra... :D

 

Lábjegyzet - ide is befurakodja magát

*nagyobb hajóosztályok - bizony vannak! Alig várom, hogy bemutassam őket, mert a következő kategóriát a vadászoknál sokkal jobban szeretem. :) Előre lespoilerezem: kísérőhajók lesznek (mint közepes méretű hajók) és az azoknál is sokkal nagyobb sorhajók. (Van hordozó is a játékban, de azt nem ismerem eléggé)

**holttér - minden hajón van olyan terület, ahova egy ágyúja sem tud tüzelni. Ez a holttér a vadászoknál a legnagyobb (viszont mozgékonyságuk miatt nehéz tartósan ott maradni). Aki oda be tudja fészkelni magát, kényelmesen darálhatja ellenfeleit, hiszen nem tud visszalőni, amíg ki nem manőverez.

**RCS siklás - Nem összekeverendő az elfogóknál elemzett RCS kitéréssel! A siklás annyit tesz, hogy amíg működik, a hajó abban az irányban halad tovább egyenesen, amerre a siklás indításakor éppen nézett. És abban a sebességben siklik, amiben az aktiváláskor volt, a siklás időtartamának lejártáig. Nagyon hatékony és sokféleképp felhasználható meghajtóelem, egyik kedvencem.

Címkék: BSGO-fan Hétvége

A bejegyzés trackback címe:

https://malkav.blog.hu/api/trackback/id/tr66505585

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása