Malkáv blogja

Nos, ez a blog már a második verzió, mely több évnyi hibernáció után (2008 óta) úgy néz ki, ismét új erőre kap. A szabályok továbbra is egyszerűek: olvasni nem kötelező, véleményt formálni szabad. Thotferi számára külön szabályzat: - köteles udvarias hangnemben hozzászólni - nem kritizálhatja az Olvasókat - nem kritizálhatja az admint sem - nem reklámozhatja a saját szemetesládáját (blog) - nem jeleníthet meg sufnioldalakról linkeket A fenti szabályok megsértése a hozzászólás automatikus moderálását vonja maga után, indoklás nem szükséges.

Friss topikok

  • Xinaf: @MagusMedivh: Személyes véleményem: Én azt is elnézném, ha senkit sem fogadunk be. Ez egy dolog. ... (2018.08.02. 22:26) Válasz egy kommentre
  • MagusMedivh: Kedves Malkav! Kezdjük egy kijelentéssel, ha felsorolnak nekem 10 dolgot amit a kormány tesz a bel... (2018.07.16. 17:58) Egy bevándorlást segítő tevékenységről
  • Xinaf: Kis pontosítás: Az alkotmány módosításához kellett volna 4/5-öd. Az Alaptörvénnyel a legnagyobb ba... (2018.04.24. 22:00) A politika mocska
  • mezeinewsee: A drága jó mamájukat sajnálom... képzeld el, milyen ciki lehet, hogy a gyereked ilyen hülye! (2018.03.27. 19:11) Laposföldes elmebaj - megint
  • mezeinewsee: A fidesz: vallás. Ez mindent megmagyaráz. (2018.03.10. 21:17) Bajok vannak!

Linkblog

HTML

Kísértés: az emberiség átka

2014.12.19. 10:37 | Malkav | 117 komment

Vegyünk egy kis részletet a Szentírásból* és agyaljunk vele kapcsolatban holnap napnyugtától déli verőfényig!

"Nemde, ha jól cselekszel, jutalmat nyersz, de ha rosszul, legott az ajtóban leselkedik a bűn! Kíván téged, de te uralkodj rajta!" /Ter 4,7/

Az Úr mondta ezt Káinnak, amikor az utóbbira rátört a "hiszti" és fontolgatta a gyilkos szándékát. Mivel (nagyrészt) ismerjük a történetet, tudjuk hogy végződött ez a sztori... és most következzen mai témánk, ami amióta az emberiség létezik, folyamatosan gyötörte azt: a kísértés. És persze annak következménye(i).

kisertes.jpg

Igazából már Ádám és Éva sztorija is a kísértéssel válik tanulságossá ("Dehogyis haltok meg!" /Ter 3,4/). Mi jellemző a kísértés(ek)re?

1. A kísértés olyan dolgokkal kapcsolatban jelentkezik, amelyeket valamilyen szinten már tapasztaltunk a bűnben. Pl. (még több) szabadság, (még jobb) ízek, (extrémebb) élmények, stb. Valami alapja mindig van, mert ami sosem ért még és emiatt nem is érdekel, nem elég hatásos. Érdekesség, hogy szép és helyes cselekedetekre nem szokás hagyományos értelemben vett "kísértést" érezni. Tehát a kísértés a bűn sajátja.

2. A kísértés mindig kívánatosnak, fantasztikusnak mutatja a bűnt. Az ember úgy érzi, hogy ezt mindenképp ki kell próbálnia, vagy el kell érnie, meg kell kóstolnia/ennie, vagy véghez KELL vinnie, különben... különben... (különben mi is lesz?)

3. Amint az ember enged a kísértésnek, elköveti a bűnt. De a csattanó utána jön: ráébred hogy ez nem is volt annyira fontos, vagy létszükséglet. De amíg élünk, nem hagy békén, mindig visszajár.

A kísértés csalóka, aki kísért (tudjuk jól, ki!) pedig egy hazug mocsok. És a kísértés nem csak egyetlen módon jöhet. Ezer plusz egy különböző dolog van, amivel el lehet csavarni az emberek fejét, nem kell feltétlen erotikára gondolni. Egyetlen csoki is lehet kísértés és egy igazságosnak vélt beszólás, csípős megjegyzés is válhat bűnné. Lehet kísértés a fáradtság érzete (amire hivatkozva aztán nem teszed meg azt a jót, amit tehetnél), a lényeg az, hogy a kísértő rohadék sátán folyamatosan kísérletezik ezzel-azzal, hogy bűnre csaljon. Sajnos az emberi természet fogékony rá... de akkor mi ellene a teendő?

Szerencsére erre is vannak megoldások:

1. a legegyszerűbb az, ha lehetőséget sem adunk a kísértésnek, hogy befurakodjon az agyunkba. Ha nincs lehetőség kísérteni, nem ugrunk fejest a rosszba. De ezt könnyebb mondani, mint valóban megtenni, tudom. De mint tudjuk (az ágybavizelésen kívül) semmi sem könnyű. És bár ez a kezdeti ellenállás a legegyszerűbb, de ez nem jelenti azt, hogy a legkönnyebb is.

2. Mi a szösz van akkor, ha már ki vagyunk téve a kísértésnek? Félbehagyni azt a folyamatot, ami a kísértést okozza, előhozta és imádkozni, továbbá bármi más tevékenységet választani (figyelembe véve az 1. pontot). No, aki ezt tényleg meg tudja tenni, annak minden tiszteletem és kérem, hogy tanítson meg rá engem is. De ettől még ez sem lehetetlen, csak nehéz (mint állat).

3. Ha már beütött a baj és engedtünk a kísértésnek, bűnben vagyunk, hogyan tovább? Amint lehet, gyónni! Inkább ezerszer kérjünk bocsánatot Istentől, mint hogy végleg megadjuk magunkat annak a gennyes sátánnak!

Tehát továbbra sem könnyű a keresztény élet.** De küzdeni továbbra is érdemes. :) Ha pedig jön a sátán sok-sok üvegcsével (melyekben különböző kísértések vannak) mondván: "kóstolót viszek a testvéreknek"; ne őrá figyeljünk, hanem Istenre. Ezzel kezdődik is a nagy harc. :)

pantokrator_ikon.JPG

"Ha valaki utánam akar jönni, tagadja meg önmagát, vegye föl keresztjét és kövessen engem." /Mt26,24/

"Sok bűne bocsánatot nyert, mert nagyon szeretett." /Lk 7,47/

Lábjegyzet: ejj de rég volt már!

*részlet a Szentírásból - ez a részlet kiemelősdi bizonyos esetekben nem javasolt, pl. ha vita során érvelni akarunk vele... a Szentírás alapján annyi, de annyi marhaságot meg lehet magyarázni és igazolni, hogy nincs rá mértékegység!

**nem könnyű keresztény élet - ha ezt thotferi olvasná... ismét előjönne megosztani végtelen bölcsességei furcsa folyamát. :)

Címkék: gondolat hit

A bejegyzés trackback címe:

https://malkav.blog.hu/api/trackback/id/tr696997223

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mezeinewsee 2015.02.03. 20:39:35

@Malkav: azt bírom, amilyen néven ez a csúcskeresztény kommentel :D.

thot isten 2015.02.03. 20:43:59

@Malkav: Nincs, mert mindkettő az igazságot hordozza, hiába sért ez benneteket; a farizeusok is sértve érezték magukat, na és?
Ez a judeo- keresztény türelmetlenség, amely kiütközik rajtatok.
"ma a magyarság meghasonlottságban él, mert
nem a saját erkölcse szerint él"
liliomkert.lapunk.hu/tarhely/liliomkert/dokumentumok/pap_gabor_eloadasa.pdf

Itt van a videó:
www.youtube.com/watch?v=J3FjGjM-vxw

Ebből tanuljatok!

thot isten 2015.02.03. 20:51:05

@mezeinewsee:
Én komolyan veszem őseim mellérendelő gondolkodásmódját, és teret engedek az ősi egyiptomi bölcsességnek is, had tudja megmutatni az értékeit az is! Én nem kiiktatni, elhallgattatni, kitörölni igyekvő buzgóságban élem a mindennapjaim, mint ti, akiket erre neveltek az ősbolsi agytrösztök.

Malkav 2015.02.03. 20:54:13

Kész, ez totál poén! :D

Feri, mindenkinek sokkal egészségesebb, ha mindezeket tényleg csak viccnek szánod. Fura humor nem mondom, de mindenképp egyedi. :D
(ez persze önámítás, az eddigi évek tapasztalata már rég megsúgta, hogy a fő hülyeségeidet bármilyen szöveggel újra és újra tudod csomagolni, miközben heveny eltökéltséggel próbálsz minket a tudatlan farizeus-lelkű Istentelen gonosz tudatlan bábjaiként beállítani... kár, pedig viccnek még jó is lett volna valamennyire... :D)

thot isten 2015.02.03. 21:13:13

@Malkav: Te már csak tudod, mi és ki az idióta! Bizonyára a komcsi tanáraidtól hallottad vagy netalán a jezsuita ősök génjei pendülnek meg szavaidban?

Malkav 2015.02.03. 21:19:53

@thot isten: "Te már csak tudod, mi és ki az idióta! "
Hát igen, tudom. :)
"Bizonyára a komcsi tanáraidtól hallottad vagy netalán a jezsuita ősök génjei pendülnek meg szavaidban? "
Nem, egy troll baromságai bizonyították. Tudod, olyanokat írt, hogy Jézus magyar, Noé nő, János lányos volt és sok-sok más baromságok... :D

thot isten 2015.02.03. 21:29:25

@Malkav: Ezek tudós, nem ősbolsi, a magyarság igaz múltját nem kiiktatni, lejáratni, meghamisítani igyekvő kutatók meglátásai voltak. Ezekről tényszerűen tájékoztattalak benneteket a megfelelő hivatkozásokkal, amelyeket te eleve(!) el sem olvastál, mert téged így neveltek. Neked olyan főnökeid vannak, akik korlátozzák a gondolkodásodat és megtiltják, hogy az általuk felállított korlátokat átlépd, egy olyan villanypásztort üzemeltetnek, amely áramütéssel tart vissza a nekik nem megfelelő, őket veszélyeztető dolgoktól, ismeretektől.

Xinaf · http://xinaf.blog.hu/ 2015.02.03. 21:31:25

@thot isten:
"Voltak proto-Szentírások is, amolyan feljegyzések, amelyeket Pál apostol és a többiek papírra vetettek, vagy szóbeli közlés alapján hagyományozódtak, de ezek elvesztek. Ilyen egyszerű a magyarázat! Szó sincsen arról, hogy az Ószövetségről beszélt volna Pál!"
Ezt miből szülted? Ha elvesztek, honnan is tudsz róluk? Ugye nem valami gnosztikus baromságot akarsz nekünk ide "érvként" felhozni? Az még tőled is szánalmas lenne...

thot isten 2015.02.03. 21:39:21

@Xinaf: Honnan tudom(?), hát a Babeș–Bolyai Tudományegyetem, Római Katolikus Teológia Kar tanárának főiskolai jegyzetéből például!
Te ezt katolikus létedre miért nem tudod?
"Az evangéliumok megírását megelőzte a szóbeli igehirdetés, majd olyan írott források keletkezése,
amelyek Jézus tanítását foglalták össze (Logienquelle, Q),illetve szenvedését beszélték el. (Ezek nem maradtak fenn, de a szinoptikus evangéliumok szövegének vizsgálata erre enged következtetni.)"
rocateo.ubbcluj.ro/Kori/USZ_Exegezis_jegyzet.pdf

Ha erre vonatkozóan bármi kérdésed lenne, akkor ide fordulj, mert majd ők felvilágosítanak, vagy iratkozz be ebbe az iskolába és akkor megtanulod a frankót!

Malkav 2015.02.03. 21:40:16

@thot isten:
"Ezek tudós, nem ősbolsi, a magyarság igaz múltját nem kiiktatni, lejáratni, meghamisítani igyekvő kutatók meglátásai voltak."
Ilyesmire számítottam, de el kell keserítselek: ezek szimpla marhaságok. Turbómagyarkodó zsebtanárok agymenései, semmi több.
"Ezekről tényszerűen tájékoztattalak benneteket a megfelelő hivatkozásokkal, amelyeket te eleve(!) el sem olvastál, mert téged így neveltek."
Amiket nem linkeltél, hanem tényleg írtál/másoltál, azokat elolvastam. Hülység mind úgy ahogy van. :) Nekem senki sem korlátozza, minek nézzek utána, valamit nagyon eltájoltál. :D

Xinaf · http://xinaf.blog.hu/ 2015.02.03. 21:53:11

@thot isten:
Te oda jártál? Valahogy nem végezted el, mi? Sebaj, a kitartás nem mindenkinek erőssége.

"Te ezt katolikus létedre miért nem tudod?"
Nem ismerem minden katolikus karon tanító tanár jegyzeteit.

Az ugye tiszta, hogy a szóbeli igehirdetést nem nevezhetjük Szent ÍRÁS-nak?

Egyébként az érveléseddel még mindig baj van... (de fura... erre igazán nem számítottunk, igaz-e?:D)

"Timoteus Lykaonia tartományának Lisztra nevű városából származott. Atyja pogány, anyja Euniké és nagyanyja Loisz buzgó zsidók voltak."
Nos, gyerekkorától fogva a pogány atyjától, vagy a zsidó anyjától és nagyanyjától kellett volna nem ó-szövetségi iratokat ismerjen?
www.plebania.net/dolgozoszoba/?op=szentkeres&nev=40

Amúgy egy kérdés még: Jézus miért hivatkozik nagyon sokszor az ó-szövetségre, amikor alátámasztja a szavait?

thot isten 2015.02.03. 21:53:44

@Malkav: Igen, az egyetemről az ősbolsik által eltávolított, kirúgott, ellehetetlenített tudósok munkái, amelyeket te és ők is marhaságnak bélyegeznek, holott nekik erre erkölcsi alapjuk nincsen, mert ők az elnyomó komcsi ideológiát és diktatúrát szolgálták.
Neked ezt az ősbolsik emlőjén felnevelkedve nem áll módodban eldönteni, hogy ezek hülyeségek.
Nyilván, korlátozza a beléd nevelt ideológia és előítélet, hogy el sem olvasod a munkákat, valamint semmivel nem tudod cáfolni az általam idézett kutatókat.
Ők úgy nevelik beléd a korlátoltságot, hogy kialakul benned egy rövid póráz, amely nem engedi, hogy olyan dolgokat elolvass, amelyeket ők nem néznek jó szemmel.

Malkav 2015.02.03. 21:57:52

@thot isten: "Igen, az egyetemről az ősbolsik által eltávolított, kirúgott, ellehetetlenített tudósok munkái, amelyeket te és ők is marhaságnak bélyegeznek, holott nekik erre erkölcsi alapjuk nincsen, mert ők az elnyomó komcsi ideológiát és diktatúrát szolgálták."
Gyenge duma. :)
"Neked ezt az ősbolsik emlőjén felnevelkedve nem áll módodban eldönteni, hogy ezek hülyeségek."
Még egy ilyen kifejezés és törlöm a kvöetkező kommentet. :)
"Nyilván, korlátozza a beléd nevelt ideológia és előítélet, hogy el sem olvasod a munkákat, valamint semmivel nem tudod cáfolni az általam idézett kutatókat."
Távkiértékelés ötös troll, leülhetsz. :D
"Ők úgy nevelik beléd a korlátoltságot, hogy kialakul benned egy rövid póráz, amely nem engedi, hogy olyan dolgokat elolvass, amelyeket ők nem néznek jó szemmel. "
Alakul alakul... szerintem a hét vége felére kész lesz a BoT. :)

thot isten 2015.02.03. 22:07:25

@Xinaf: Itt a Q nevű írásról van szó, mint ősforrásról:
"A Q egy ókeresztény irat elnevezése, amelynek létezésére közvetlen bizonyíték nincs, a biblikus teológusok azonban csaknem egyöntetűen vélelmezik egykori létezését."
hu.wikipedia.org/wiki/Q_%28teol%C3%B3gia%29

Ez szerepel a katolikus jegyzetben is:
"olyan írott források keletkezése,
amelyek Jézus tanítását foglalták össze (Logienquelle, Q)"

Ismerhette a félzsidó család Jézus tevékenységét és ismerhették az ősforrás lejegyzett anyagát.

A júdeai zsidóknak ugyan mire hivatkozzon Jézus? Buddha tanítására?
Pál apostol is a görögöknek az általuk is tisztelt "ismeretlen istenre" hivatkozik térítői munkája során. Minden népnek a térítés során arra kell hivatkozni, amit az a nép ismer, amit megért. Gellért püspök is hivatkozott a magyarok által tisztelt ősi isten anyára. Ez természetes dolog!

thot isten 2015.02.03. 22:16:02

@Malkav: Gyenge? Egy embereket, népeket, országokat leigázó, magát a kereszténységet is eltörölni kívánó rendszer szolgái a mai napig ott tanítanak az egyetemeken, ők maradtak a vezetők is, és neked ez gyenge?
Hogyne lenne gyenge, amikor ők eleve ezt nevelték beléd, hogy fel se fogd mi történik és mit tesznek. Az agyad képtelen átlátni ennek anakronizmusát!

Malkav 2015.02.03. 22:21:12

@thot isten: "Gyenge? Egy embereket, népeket, országokat leigázó, magát a kereszténységet is eltörölni kívánó rendszer szolgái a mai napig ott tanítanak az egyetemeken, ők maradtak a vezetők is, és neked ez gyenge?"
Az érvelések gyengék, amiket felhozol. De annyira, mint a harmat. :D
"Hogyne lenne gyenge, amikor ők eleve ezt nevelték beléd, hogy fel se fogd mi történik és mit tesznek. Az agyad képtelen átlátni ennek anakronizmusát! "
Mikor unod meg ezt a sz*r dumát? Már kezd unalmas lenni. Hogy mire neveltek, arról szellentésed sincs, bár előszeretettel röfögsz hülyeségeket. :D Minden esetre szórakoztató. :D

thot isten 2015.02.03. 22:30:39

@Malkav: Na ne haragudjál, de nem az ősbolsi tanárok érvelése inkább a gyenge! Ők mindent megtettek, hogy hazudhassanak, te csak(!) az ő tanaikat ismerheted, mert ebben az országban mindenki (99%) ezen nőtt fel, ezt kajálta minden nap évtizedeken keresztül, és téged is ilyenek tanítottak, mert mások nem voltak.
Ők eleve azzal a jelszóval éltek, hogy a múltat minden módon el kell törölni, a történelmi tényeket meg kell hamisítani, a nemzeti érzést ki kell iktatni.
Ez sikerült is nekik, mert te vagy az élő példa erre!

Malkav 2015.02.03. 22:33:54

@thot isten: Ejnye Feri... tudod, a pisai torony szerint a világ ferde... :D

thot isten 2015.02.03. 22:39:08

@Malkav: És kik ferdítették itt évtizedeken keresztül el a világot? Ők! Ha ezektől az elferdült marhaságaiktól nem vagy hajlandó kemény újratanulással megszabadulni, akkor egész életedben ferde gondolkodású maradsz!

Malkav 2015.02.03. 22:42:33

@thot isten: "És kik ferdítették itt évtizedeken keresztül el a világot? Ők! Ha ezektől az elferdült marhaságaiktól nem vagy hajlandó kemény újratanulással megszabadulni, akkor egész életedben ferde gondolkodású maradsz! "
Tisztelt Publikum, nem kell félteni kedvenc trollunkat, még egy diszkrét célzást is képes saját elméletére átkonvertálni! Nagy tapsot neki is idióta eszméjének, amelyet kéretlenül próbál legyömöszölni a torkunkon évek óta, egyre minősíthetetlenebb stílusban! :D (taps-taps-taps)

thot isten 2015.02.03. 22:50:24

@Malkav: Taps taps és taps: ez volt a módszerük a hülyítésre, hogy minél többet mutogatták és ünnepeltették önmagukat, elkábítva ezzel is mindenkit.
Én csak azt szeretném, ha belátnád, hogy a komcsik markába kerültél és éppen ideje volna az általuk tanított dolgokat tételesen felülvizsgálnod, és utána járnod az igazságnak. Ebben én csak segíteni akarlak, de természetesen megengedem, hogy a saját utadat járd, azt viszont nem tűröm és nem nézem jó szemmel, ha még mindig ugyanazokat szajkózod, amiket ők tápláltak a fejedbe! Ez skandalum a 21. században!

Malkav 2015.02.03. 23:00:16

@thot isten: "Taps taps és taps: ez volt a módszerük a hülyítésre, hogy minél többet mutogatták és ünnepeltették önmagukat, elkábítva ezzel is mindenkit."
Feri, nem magamat ünnepeltetem, hanem téged. A taps neked szól és a hülyeségeidnek. :) Ilyet ugyanis más ember nem kapar össze. Ennek emlékére született a BoT is. :)
"Én csak azt szeretném, ha belátnád, hogy a komcsik markába kerültél és éppen ideje volna az általuk tanított dolgokat tételesen felülvizsgálnod, és utána járnod az igazságnak."
Ha a komcsik markába kerültem volna, akkor nem lennék keresztény. :)
"Ebben én csak segíteni akarlak, de természetesen megengedem, hogy a saját utadat járd, azt viszont nem tűröm és nem nézem jó szemmel, ha még mindig ugyanazokat szajkózod, amiket ők tápláltak a fejedbe!"
Segítséged még értékelném is, ha nem lenne helyenként(?!) iszonyat tahó stílusban előadva. És milyen rendes tőled, hogy nem korlátozol a szabad akaratomban! :D (ez tömény irónia volt, félre ne értse senki.) :)

thot isten 2015.02.03. 23:09:43

@Malkav:"Ha a komcsik markába kerültem volna, akkor nem lennék keresztény"
Jaj, és az egyházak nem kerültek a komcsi kezébe az 50-es évektől fogva? Mindszenthy hercegprímást nem verték agyba főbe az Andrássy út 60-ban, és a temérdek katolikus papot nem ölték meg, nem internálták? Helyükbe meg olyan kollaboránsokat ültettek és képeztettek ki a főiskolákon, aki úgy daloltak, és úgy gondolkodtak, úgy tanítottak, ahogyan a komcsik megszabták nekik!
Ezek a papok vannak most is az egyházban, ezek vannak a plébániákon, az egyházi vezetésben, ők ugyanolyan elhülyítettek sok szempontból, mint bárki más!

thot isten 2015.02.04. 11:10:56

" ha nem lenne helyenként(?!) iszonyat tahó stílusban előadva. "
Jézus hangján szólok hozzátok, abban a stílusban, ahogyan ő is beszélt a farizeusokkal; ennek örüljetek inkább, mert hozzátok képest a farizeusok értelmes, nyitott gondolkodású, az új dolgokra fogékony, megértő, kedves úriemberek voltak.

Malkav 2015.02.04. 19:53:02

@thot isten: "Jaj, és az egyházak nem kerültek a komcsi kezébe az 50-es évektől fogva? Mindszenthy hercegprímást nem verték agyba főbe az Andrássy út 60-ban, és a temérdek katolikus papot nem ölték meg, nem internálták? Helyükbe meg olyan kollaboránsokat ültettek és képeztettek ki a főiskolákon, aki úgy daloltak, és úgy gondolkodtak, úgy tanítottak, ahogyan a komcsik megszabták nekik!
Ezek a papok vannak most is az egyházban, ezek vannak a plébániákon, az egyházi vezetésben, ők ugyanolyan elhülyítettek sok szempontból, mint bárki más! "
Agyatlan fröcsögés, ugorhatunk. :)
"Jézus hangján szólok hozzátok, abban a stílusban, ahogyan ő is beszélt a farizeusokkal"
Az hót-ziher, hogy te nem Jézus hangján szólsz. :) Ugyanis Jézus kemény volt, de nem bunkó. :)
"ennek örüljetek inkább, mert hozzátok képest a farizeusok értelmes, nyitott gondolkodású, az új dolgokra fogékony, megértő, kedves úriemberek voltak. "
Beszólásnak kevés, fröcsögésnek langyos. Tudsz te ennél többet is. :D

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2015.02.04. 20:40:18

@Malkav: Jézus hangján szólok hozzátok, mert igazat beszélek, márpedig az igazság maga Jézus.

Malkav 2015.02.04. 20:58:11

@bélaybéla: Jézus az Igazság, de te hülyeségeket beszélsz, nem igazat. :)

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2015.02.04. 21:04:26

@Malkav: A bunkóság sosem igazság, az igazság pedig sosem bunkóság.
Az igaz győz. (g=gy)
Ha érvekkel meg tudtok győzni, akkor ebből az következik, hogy nincs igazam. Mivel az érvekkel hadilábon álltok, ezért
igazatok sem lehet, ha pedig meggyőzni nem tudtok senkit sem az igazatokról, akkor hamisságban jártok.
Aki pedig a hamisságban jár, az tévelyeg, és távol (l=ly) van Jézustól, az Igaztól.

Malkav 2015.02.04. 21:11:33

@bélaybéla: Csak kettő apróság, amivel görbe tükörként rávilágíthatok érveid hülyeségére és arra, hogy mekkora baromságokat beszélsz:
g=gy és l=ly
Ha ezek neked érvek, akkor menthetetlen vagy. :D És igen, ha csak ennyi és ilyen minőségű érvet tudsz felmutatni, akkor kétség kívül Nincs Igazad. :) Ez ellen érvelni is fölösleges, önmagad oltogatod. :D

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2015.02.04. 21:37:16

@Malkav: Az érvek örvet jelentenek, de nektek nincsen örvetek a nyakatok körül, ezért az érveim harapásaitól nem menekülhettek.
Nekem ezek az érvek: (g=gy, l=ly), mert ezt így tanította nekem tudós P.G tanár úr az óráin. Ti komcsi órákra jártatok a papjaitokkal egyetemben, úgyhogy ott ilyesmit nem taníthattak. Ezért ezt az érvemet sem tudjátok megkérdőjelezni, mert buták maradtatok.
Én ellenben megvilágosodván Buddává =Buddhává váltam.
Butaságotokat tőlem,- az én Buddaságomtól-, csak egy t betű választja el (t=d), amely T Jézus keresztjét formázza. Tehát nincs meg bennetek a Jézus keresztje, így az igazsága sem: Ennyire egyszerű és nagyszerű!

Malkav 2015.02.04. 21:48:28

@bélaybéla: EZ KÉSZ! :'D
"Az érvek örvet jelentenek, de nektek nincsen örvetek a nyakatok körül, ezért az érveim harapásaitól nem menekülhettek."
Ez egy átlag Feris marhaságszint, nincs sok újdonság... :)
"Nekem ezek az érvek: (g=gy, l=ly), mert ezt így tanította nekem tudós P.G tanár úr az óráin."
A vádnak nincs több kérdése... ezt tanította P.G. tanár úr? ENNYIVEL össze lehetne foglalni a "tudását"? :O g=gy? :D Hol szerzett diplomát? :D
"Ti komcsi órákra jártatok a papjaitokkal egyetemben, úgyhogy ott ilyesmit nem taníthattak."
Szokásos habzó szájú nyálverés, igazából egy középcsoportos óvodás is érettebben próbál oltani. :)
"Ezért ezt az érvemet sem tudjátok megkérdőjelezni, mert buták maradtatok."
FeriBéla, tisztázzuk: ezek (b=v, g=gy, t=d stb.) nem érvek, hanem baromságok. Ökörségek. Hülyeségek. Debil agymenések. Sorolhatnám még hogy mik, a lényeg változatlan... nem érvek. Ezért nem lehet téged komolyan venni, de a világért sem fogod fel, mert már agyadra ment ez a sok marhaság és a szilvapálinka.
"Én ellenben megvilágosodván Buddává =Buddhává váltam."
Óóó, már majdnem elfelejtettem ezt is, pedig régebben is felhoztad. Akkor is jókat röhögtem. :D
"Butaságotokat tőlem,- az én Buddaságomtól-, csak egy t betű választja el (t=d), amely T Jézus keresztjét formázza."
Ez a mondat nem a te butaságodat jellemzi, hanem azt, hogy agyrohasztó ökörségeket beszélsz. :) És persze a zsebpróféta hajlamodra is rámutat. :)
No, ma este is jót mulattam, holnap folytatjuk a műsort. Még ilyeneket BélaFerinéni, had gyűljön a BoT-ba! :)

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2015.02.04. 22:13:08

@Malkav: "Hol szerzett diplomát? :D"
"művészettörténész, Budapesten született 1939-ben. Az ELTE BTK magyar-művészettörténet szakán végzett"
www.szintezis.info.hu/Eloadok/Pap-Gabor
Nem lehet könnyen összefoglalni a tudását, mert sok könyvet írt, rengeteget publikált, mint művészettörténész és nyelvtudós.
Nekem nem ment az agyamra semmi, hanem a ti agyatok nincs felszántva, ezért a szent (szánt-szent) igazságoktól mentesek, nem eléggé barázdáltak az agytekervények, tudásotok felszínes, a mélyebb összefüggések megértésére alkalmatlanok stb.
Én nem szilvapálinkát szoktam inni néha, hanem a királyok pálinkáját, a berkenye pálinkát.
www.4cent.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=262:barkocaberkenye-mesebeli-palinka&catid=3:palinkatura&Itemid=4
Jó éjszakát és az elmét megvilágosító álmokat kívánok nektek!

Malkav 2015.02.05. 10:44:34

@bélaybéla: No, haladjunk megint lépésenként. :)
"művészettörténész, Budapesten született 1939-ben. Az ELTE BTK magyar-művészettörténet szakán végzett"
Tehát őt is az "ősbolsi tanárok" képezték, "mert ebben az országban mindenki (99%) ezen nőtt fel, ezt kajálta minden nap évtizedeken keresztül, és téged is ilyenek tanítottak, mert mások nem voltak." A te szavaidat idézve. Ennyit erről. :D
"Nekem nem ment az agyamra semmi"
Ez nagyon magas labda, lecsaphatnám, de nem teszem...
"szánt-szent"
XD (röhög)
"nem eléggé barázdáltak az agytekervények"
Jaj ne, ebbe ne menj bele megint! :D Nagyon ciki voltál tavaly is ebben a témában! :D Most is égnél, mint a Reistag! :D
"Én nem szilvapálinkát szoktam inni néha, hanem a királyok pálinkáját, a berkenye pálinkát."
Aqua Vitae! :D A lényeg nem változik... :)
Már ez alatt a néhány nap alatt is vicces ellentmondásokba keveredtél magaddal és nagyon teleszemetelted ezt a bejegyzést a hülyeségeiddel. Lassan meglesz az új BoT, oda majd nyugodtan szórhatod a többi szellemi hulladékodat. :)

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2015.02.05. 11:02:19

@Malkav: "tisztázzuk: ezek (b=v, g=gy, t=d stb.) nem érvek, hanem baromságok."
Mivel neked nincsen ehhez hozzáértésed, nem végeztél el ilyen irányú felsőbb iskolákat, sőt komcsi neveldékben cseperedtél, ahol az volt a cél, hogy még a kisgyermekkorból esetlegesen megmaradt józan eszedet, ítélőképességedet és gondolkodásodat is elveszítsd, ezért a te fröcsögésed nevetséges és szánalmas.
Most megosztom veled a tudós kutató egész életmunkájának, a hangzók körében elvégzett vizsgálódásainak eredményeit:
"Nyelvünk ősi jelölési rendszerében nem kapott
minden kiejtett emberi hang külön jelet. Nem is a más-
salhangzók jelölődtek, mint a szemita nyelvekben nap-
jainkig, hanem csakis a mássalhangzó-bokrok. (...)
Ezekből hatot tartunk számon, népszerű nevükön a
„jeles” (L, R, J, Ly), a „tudós” (T, D, Ty), a „köhögős” (K,
H, G, Gy), a „pöfögős” (P, B, V, F), a „nyámmogós” (M,
N, Ny) és a „sziszegős” (S, Sz, Z, Zs) hangzóbokrokat.
Ha magyar szavak tágabb jelentéstartományát akar-
juk megismerni, célszerű végigpróbálgatnunk, milyen
újabb és újabb szavak bújnak elő mögülük, amikor a
bennük lévő mássalhangzókat a saját kategóriájuk kí-
nálata szerint váltakoztatjuk, miközben a magánhang-
zók szabadon csereberélhetők.”
www.dobogommt.hu/_upload/newspapers/pdf/56/2011_03.pdf
Én is ezt tettem, amikor mássalhangzókat kicserélvén egymással a hangzóbokron belül -,egy adott szóban,- újabb szóhoz jutottam. Ezzel megvilágosult előttem a rejtett tudás, értelem és összefüggés.
Ugyanezt tette mezeinyuszi is, amikor a bér szóban a b hangzót a vele egy hangzóbokorban lévő v-re cserélte le. (b=v) (bér-vér) Amikor ezt a számodra ostoba baromságot és agymenést igen bátran és határozottan megejtette, egyből újabb összefüggés világosult meg agyvelejében, nevezetesen: "Tényleg, a fizetésünkért vérrel verejtékezünk"
Ennek a vélhetően igen ősi bölcsességnek az újbóli felismeréséhez volt szükség egy adag merészségre, a kísérletező kedvre és a konvencióktól egy pillanatra mentessé tett gondolkozásra. Mezeinyusziban megérett az elhatározás, és meg is merte valósítani eme hősiességet, hogy egy pillanatra (b=v) ,és nem habozván a cserét végrehajtotta. Gratula, üdv és taps jár neki!
Te még a emberré válás eme lépcsőfokára nem tudtál felhágni; nem baj, a türelem nagy úr! Előbb utóbb benned is meg fog érni az a számodra első korszakalkotó felismerés, hogy Bálint= Valentin (B=V).

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2015.02.05. 11:10:40

@Malkav: Igen ,őt is az ősbolsi tanárok képezték ki, ezt becsületesen el is mondja mindig, sőt fel is fedi a leplet a hazugságaikról. Azt is elmondja, hogy milyen óriási tehertétel volt szára megszabadulni az egyetemen belé oltott hazugságoktól. Valóságos kínszenvedés volt levedleni magáról az egyetemi évek alatt felhalmozott ostobaságokat. De ő bátran hozzáfogott és élete munkájával megtette ezt.
Ez dicséretes dolog, hogy őszintén megtette és még ma is ezzel foglalkozik, hogy lerázza magáról a komcsi hazugságokat, mint kacsa a vizet a hátáról.

Az agyi barázdák létezését orvosi szakkönyvekből bizonyítottam neked!

A királyok pálinkája csak a királyoknak dukál, te ilyenből nem kaphatsz, mert nem adok, hiába irigykedsz!

Malkav 2015.02.05. 11:16:06

@bélaybéla: "Valóságos kínszenvedés volt levedleni magáról az egyetemi évek alatt felhalmozott ostobaságokat."
A b=v, g=gy érvek fényében nem csak a "felhalmozott ostobaságokat" sikerült levedlenie... :D
"Az agyi barázdák létezését orvosi szakkönyvekből bizonyítottam neked!" Egész pontosan bedobtál egy wikipédia cikket az agyról. És a barázdákról, melyekről én is tudok. Nem ezt nevetem azóta is, hanem az általad felvázolt IZZADÓ agyat. :D
"A királyok pálinkája csak a királyoknak dukál, te ilyenből nem kaphatsz, mert nem adok, hiába irigykedsz! "
Komolyan, mint egy hisztis óvodás, aki nem adja oda a játékkatonáját! XD Undorodom a pálinka szagától is, kell a francnak a célzóvized. :D De ha a "királyok pálinkája csak királyoknak dukál", akkor sürgősen tedd le azt az üveget és hozzá ne nyúlj többet! ;) :) Hiszen "csak királyoknak dukál"! :D

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2015.02.05. 11:28:03

@Malkav: Mint mondottam, te nem vagy abban a helyzetben agyilag, értelmileg és világlátásban, hogy az ő munkáját megítéld, bíráld és kétségbe vond: Ha vitatkozni akarsz erről, akkor keresd fel őt a Lipták villában, zuglóban: Budapest, XIV. ker., Hermina út 3

"Pap Gábor-előadások ugyanott:

Nagyhatalom Európa szívében 2015 Február 13 18 óra
Útban Mohács felé 2015 Március 13 18 óra
Két pogány közt egy hazáért 2015 Április 10 18 óra
Népek Krisztusa, Magyarország 2015 Május 08 18 óra
Az élet könyve becsukódik? 2015 Június 05 18 óra"

webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:NDHu4ze9VqgJ:www.szepmezo.hu/programajanlo/pap-g%25C3%25A1bor-el%25C5%2591ad%25C3%25A1s-0+&cd=1&hl=hu&ct=clnk&gl=hu

Nem wikipédia cikket dobtam csak bé, hanem ezt orvosi szakkönyvből bizonyítottam.
Izzadó agyat nem vázoltam fel!
Én királyi pap vagyok közöttetek, mert ezt Péter apostol ígérte meg!

Malkav 2015.02.05. 11:32:07

@bélaybéla: Amire van értelme reagálni, mielőtt adnál még magadnak pár öngólt:
"Én királyi pap vagyok közöttetek, mert ezt Péter apostol ígérte meg! "
Idézd légyszi, mikor ígérte neked Péter apostol azt, hogy te királyi pap vagy. :)

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2015.02.05. 11:37:08

@Malkav: "Ti magatok is mint élőkövek épüljetek fel lelki házzá, szent papsággá, hogy lelki áldozatokkal áldozzatok, a melyek kedvesek Istennek a Jézus Krisztus által......... Ti pedig választott nemzetség, királyi papság, szent nemzet, megtartásra való nép vagytok, hogy hirdessétek Annak hatalmas dolgait, a ki a sötétségből az őcsodálatos világosságára hívott el titeket;”
1Péter 2,5;9

Malkav 2015.02.05. 11:48:33

@bélaybéla: El kell keserítselek, ez nem (csak) ThotBélayMarikaFeriBélanéninek szólt. :D Hanem nekünk is. Bővebben nem megyek bele, mert úgysem értenéd meg. Viszont egy érdekesség:
"Ti pedig választott nemzetség, királyi papság, szent nemzet, megtartásra való nép vagytok, hogy hirdessétek Annak hatalmas dolgait, a ki a sötétségből az őcsodálatos világosságára hívott el titeket" Itt egészen véletlenül az általad gyűlölt ószövetségre utal a szent szerző. :) Igen, a zsidó könyvgyűjteményre. :D Mellesleg az se biztos, hogy tényleg Péter apostol írta volna, de ebbe sem érdemes belemenni, mert nem értenéd (vagy strucc módjára az általad és más turbómagyar "nagyzsenik" által megálmodott ökörségek finom homokjába dugnád a fejed)... :)

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2015.02.05. 12:10:00

@Malkav: A zsidók a királyságot és a királyi papság fogalmát is a nem zsidó népektől vették át. Melkisedek, a nem zsidó pap király volt az, akinek még Ábrahám is tizedet fizetett.
A komcsikra és a komcsi emlőkön felnevekedettekre az a jellemző, hogy mindenhol turbómagyarságot szimatolnak, vélnek felfedezni, ahol csak a legcsekélyebb mértékben, de megjelenik valamiféle nemzeti érzés, nacionalizmus, igaz magyar történelem és világlátás. Ez a betegségük egyben jellegzetes megismertető jegyük. Az ilyen úgy terjed, mint a lepra!

mezeinewsee 2015.02.05. 18:54:45

No, gyerekek, készítettem egy személyiségrajzot. Többéves "ismeretségünk" alapján ez nem volt nehéz, bár a különböző, és esetenként váltakozó kommentek alapján kellett megtenni, és ez igényelt egy kis időt.
A meg nem nevezett személy erősen frusztrált, rejtőzködő. Külső megjelenése valószínűleg előnytelen. Na nem rút, csak teljesen jellegtelen. Testileg elhanyagolt, nem valószínű, hogy kifejezetten kövér, inkább vékony, de elpuhult, kis pocival, úszógumival.
A hölgyeknél sikertelen. Párkapcsolata nincs, valószínűleg komoly kapcsolata nem is volt (bár ő úgy érezte, hogy a kétszer rámosolygó lánnyal járt). Ennek oka lehet az arroganciával palástolt önbizalomhiány, de látens homoszexualitás is. Ez utóbbit valószínűsíti szembetűnő férfisovinizmusa, és a nők akaratlan, bántó lekezelése.
Gyermekkorában okoskodó, mindenbe beleszóló hülyegyerek lehetett, akit a "komcsi" tanárai nem értékeltek, rá mindig pikkelt valaki, biztos az eszét irigyelték. Sajnos valószínűleg ebben a szülei (99%, hogy egyedülálló édesanya) erősítették. Majdnem biztos, hogy érettségit azért szerzett. Egyetemre vagy főiskolára jelentkezett, de vagy nem vették fel, vagy csak 1-2 félévet bicegett végig (megint azok a gonosz tanárok...), ezért zsigerből utál minden diplomást.
Mivel iskolai végzettsége nem megfelelő, nem talál munkát. Ezzel sokan vannak így, de nála nehezíti, hogy nem is vállalna el mindent: az ő zsenijének megfelelő munkahely, és persze megfelelő fizetés kell. Takarítani? Levelet kihordani? Ez hozzá méltatlan. Így nem keres (esetleg néha egy kevés fekete munka), de nem is kell. Ugyanis anyukánál lakik, aki eltartja, és mindennel ellátja az ő okos kisfiát. És ami a legfontosabb: csodálja rengeteg eszét.
Barátai nincsenek. Haverjai vannak, akikkel néha együtt hallgat valami csodálatos tanítót, de ezek is röhögnek rajta, és ezt a szíve mélyén ő is érzi. Ugyanis egyáltalán nem ostoba! Az intelligenciája ugyan alacsony, de az értelmi képességei legalább átlagosak, inkább jók.
Rajongó típus. Istenképe hibás, gyakorlatilag nincs is, de szinte istenként tisztel minden általa elismert tekintélyszemélyt, ezért kritikájukat személyes sértésnek veszi.
Nem egyenes, rejtőzködő ember, ez teljesen egyértelmű arctalan gyalázkodásából. Gyáva, ez kitűnt abból, mennyire nem hajlandó felvállalni önmagát.
Összesítés: mindenképpen pszichiátriai kezelésre szorul, valószínűleg nála már a hagyományos lelkivezetés nem segítene. Pasztorálpszichológus tudna segíteni rajta (kérésre ajánlok).
Természetesen az összes kijelentést meg tudom indokolni, kérdezzetek, ha valami nem világos.

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2015.02.05. 19:34:42

Mezeinyuszi mivel kifogyott az érvekből, és a nagyra tartott tudása is látványosan csődöt mondott az általam napirenden szereplő, és a velük nagyvonalúan megosztott kérdésekben, ezért elővette pszichológiai tudását és megpróbált távkiértékelni engem, thotferit.
Azonban elfelejti azt, hogy a pszichológia tudománya sem mentes a kommunisták elferdült ideológiai befolyásától.
A zsidó Freud elvtárs mindent a (elfojtott) szexualitás nézőpontjából magyarázó perverz elméletei látványosan kiütköznek, mint csúnya hullafoltok, az írásán, "személyiségrajzán" keresztül.
Erről mást nem is akarok mondani, mert ezzel nem kívánok foglalkozni.
A "rejtőzködésemről" azért némi magyarázattal tartozom.
Ennek oka, az általa felvázoltakkal ellentétben az, hogy én nagyra becsülöm az Isten által nekem ajándékozott, sugalmazott és megvilágosító tudást. Ezzel kérkedni nem akarok oly módon, hogy a saját személyemet felfedem és mintegy elveszem a dicsőséget önmagam számára. A dicsőség, amely nyilvánvaló ugyan , de nem az enyém, nem sajátíthatom ki , sütkéreztetve benne a személyemet.

"Vigyázzatok, hogy alamizsnátokat ne osztogassátok az emberek előtt, hogy lássanak titeket; mert különben nem lesz jutalmatok a ti mennyei Atyátoknál.
2. Azért mikor alamizsnát osztogatsz, ne kürtöltess magad előtt, a hogy a képmutatók tesznek a zsinagógákban és az utczákon, hogy az emberektől dícséretet nyerjenek. Bizony mondom néktek: elvették jutalmukat.
3. Te pedig a mikor alamizsnát osztogatsz, ne tudja a te bal kezed, mit cselekszik a te jobb kezed;
4. Hogy a te alamizsnád titkon legyen; és a te Atyád, a ki titkon néz, megfizet néked nyilván.(Mt6,1-4)

Ezt nem tudja és ezt nem képes felfogni a nagy katolikus hitoktató úrhölgy!

mezeinewsee 2015.02.05. 19:54:31

Egy valamit kihagytam. Van egy fontos definíció: "Nem szeret, nem tanul, nincs bűntudata.". Na, vajon kikre áll ez?

Malkav 2015.02.05. 19:57:22

@mezeinewsee: Találó és észrevételeim szerint nagyon helytállónak ígérkező kifejtés. Én is így vélem. :)
@bélaybéla: Nocsak, magadra ismertél a személyiségrajzban? :D (költői kérdés, nem várok választ)
Visszavágási kísérleted elég halovány, úgy is mondhatjuk szánalmasan kevés. :)

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2015.02.05. 20:09:40

@Malkav: Saját személyiségemmel, magánéletemmel, úgy mint ahogyan a tiétekkel sem kívánok foglalkozni, mert ez részetekről egy kétségbeesett elterelési hadművelet.

Én nem "visszavágni" akarok, sértegetni; valakinek a magánéleti dolgai miatt vájkálódni a személyes sorsában, mert ez undorító és hitvány dolog, főleg úgy, hogy nem is ismertek, mert nem ismerhettek. Ez a keresztényi szeretettel összeférhetetlen , tipikus zsidó perverzió.
Nem csodálkozom rajta, hogy más nem jutott az eszetekbe!

Malkav 2015.02.05. 20:16:30

@bélaybéla: "Saját személyiségemmel, magánéletemmel, úgy mint ahogyan a tiétekkel sem kívánok foglalkozni, mert ez részetekről egy kétségbeesett elterelési hadművelet."
Inkább kínos felismerés, mint "elterelő hadművelet"... :)
"Én nem "visszavágni" akarok, sértegetni"
Annyi példát mutathatnék arra, amikor csak szimplán sértegetsz... :D
"mert ez undorító és hitvány dolog, főleg úgy, hogy nem is ismertek, mert nem ismerhettek"
Ezt olvasd el újra és újra, amikor éppen minket távkiértékelsz és mondasz rólunk minden marhaságot. :)
"tipikus zsidó perverzió"
És ismét zsidózni kezdesz. Szegény Jézus... :)
"Nem csodálkozom rajta, hogy más nem jutott az eszetekbe! "
Ha csak fröcsögni és személyeskedni tudsz érvtelen érveid mellett, akkor ne lepődj meg ha csak ezt látjuk benned. Mert csak ezt a tahó, minősíthetetlen stílusú mutatod magadból nekünk. :S

Malkav 2015.02.05. 20:17:02

Pontosítok, a vége kicsit magyartalan lett... :)
Mert csak ezt a tahó, minősíthetetlen stílusú trollt mutatod magadból nekünk. :S

mezeinewsee 2015.02.05. 20:23:45

Aranyos, hogy nem foglalkozik velünk :). Azért a FB-on engem megkeresett :D.

Malkav 2015.02.05. 20:26:04

@mezeinewsee: Nocsak és ott is arctalan? :D

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2015.02.05. 20:32:13

@Malkav: Én a ti magánéleti dolgaitokkal soha nem foglalkoztam, sérteni is csak a tudatlanságotokat, az ostobaságaitokat, a hajthatatlanságotokat sértettem.

Miért ne zsidózhatnék? Jézust is a zsidó vezetők küldték a halálba.

mezeinewsee 2015.02.05. 20:33:42

@Malkav: persze, kamuprofil. Innen is tudom, hogy félős szegényke, de pszicho is.

Malkav 2015.02.05. 20:35:27

@bélaybéla: "Én a ti magánéleti dolgaitokkal soha nem foglalkoztam, sérteni is csak a tudatlanságotokat, az ostobaságaitokat, a hajthatatlanságotokat sértettem."
Ezzel a szöveggel csoda, hogy nem szakadt rád a plafon. :D
"Miért ne zsidózhatnék? Jézust is a zsidó vezetők küldték a halálba. "
Talán azért, mert Jézus Júda törzse beli zsidó volt. Tudom, tudom! Te nem hiszed el, mert különben nem anyázhatnád a zsidókat. :D De attól még zsidó volt. :) Csitt! Zsidó volt! :D Tudom... nagyon fáj, de ez van, könnyebb, ha tudomásul veszed. :)

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2015.02.05. 20:38:14

@Malkav: József volt Júda törzsbeli zsidó, Jézus nem!

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2015.02.05. 20:40:33

@mezeinewsee: Nekem valódi profilom van, de az,amelyben téged egykoron megkerestelek már nem él.
Baj volt talán ,amiért megkerestelek? Akkor miért vettél fel első szóra a barátaid közé?

Malkav 2015.02.05. 20:42:26

@bélaybéla: Megválaszolom gyorsan én is (ne csak Newsee kapjon almát):
"Nekem valódi profilom van, de az,amelyben téged egykoron megkerestelek már nem él."
Akkor azzal is ránézhetnél... :D
"Baj volt talán ,amiért megkerestelek? "
Nem, kifejezetten jó lett volna, ha végre felvállalod magad. :)

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2015.02.05. 20:46:43

@Malkav: Hiába kísértetek, hogy "vállaljam fel" magam, mert Jézust is ezzel kísérteték a zsidók. Én pedig tanulok mások kísértéséből, és nem esek abba a hibába, hogy engedek a kísértésnek, mert Jézus sem engedett, úgy én sem fogok.

mezeinewsee 2015.02.05. 21:16:51

Jézus nem vállalta fel magát??? Érdekes, eddig tényleg másképpen tudtam, de a mester tanít...
@Malkav: mondd meg neki, légyszi, hogy Tóth Ferenc néven én komoly, tiszteletre méltó embert is ismerek.. Egyébként bélayferinénit is visszajelölném minden további nélkül. Ugyanis az nem barátot, hanem ismerőst jelent...

mezeinewsee 2015.02.05. 21:21:23

@Malkav: hogy lenne Jézus zsidó? Ahhoz az kéne, hogy a Názáretben élő Mária, aki a zsidó Zakariás pap feleségének az unokatestvére, zsidó legyen...
És amúgy is, annyit tiltakozott Jézus, amikor zsidónak nevezték! Hiszen a szamáriai asszonynál is... ja, hogy ott sem... no mindegy.
És gondosan pártusnak nevelték, csak véletlenül sétáltak be vele Jeruzsálemben a templomba, hogy megtartsák a zsidó törvényt. És ő is csak véletlenül olvasott fel a zsinagógában, tudod, éppen arra járt... de a lényeg, hogy nem volt zsidó, hiszen akkor a zsidóutálók még kamukeresztények sem lennének.
Bár aki a nicknevében istennek nevezi magát, az mondjuk vagány, ha kereszténynek nevezi magát... szerencse, hogy nem most él vallásalapító Kálvin János, aki az eretnekeket simán megégettette.

Xinaf · http://xinaf.blog.hu/ 2015.02.05. 22:10:43

@bélaybéla:
Egy ideig még valahol szórakoztató is voltál, de rég szánalmasan vergődő nyomorék szintjére léptél. Van pofád azt mondani, hogy nem személyeskedtél velünk, amikor (többszöri kijavítás után is!) hibásan írtad le a családnevem? Az apám nevét, aki veled ellentétben keményen dolgozott? Aki műveltségben messze felülmúlta a te (egyébként nem túl magas) szintedet? Aki diplomás embereket tanított a kémia rejtelmeire?
Álszent vagy. Ami még külön gond, hogy unalmas is.

Azért valamivel tágítsam is a tudatod, ami eléggé beszűkült, köztünk maradjon: ha Jézust nem ölik meg a RÓMAIAK (igen, a zsidó vezetés nyomására), akkor nem lenne megváltás. Ez stimmel? Fel tudod fogni? Képes vagy értelmezni ezt a dolgot?

Azt mondod, Jézus nem vállalta fel magát?
"Én nyíltan beszéltem a világnak, mindig a zsinagógában tanítottam és a templomban, ahova a zsidók mindnyájan összegyűlnek, és titokban semmit sem mondtam. "
Ezt akkor ki mondta?

Az veled a baj, hogy baromi rossz az értékítéleted. Fogalmad sincs, mi a világban a fontos, és mi nem. Mit számít, hogy Jézus zsidó volt? Jobb lenne, ha magyar lenne? Nem, mert teljesen mindegy. Ő mindenképpen tökéletes. És ezen lovagolsz ahelyett, hogy valami értelmeset tennél? Tanítani akarsz, de mégis mit tettél te le az asztalra? A szánalmasan szar érveidet nem fogadtuk el. De még egy diplomát sem tudsz felmutatni, akkor meg mire vered magad? Az érettségidre?

Piszkosul unalmas vagy.

Malkav 2015.02.05. 23:36:32

@mezeinewsee: Hogyne, megmondom. :)
Kálvin: diszkréten igyekeztem utalni rá, de örülök, hogy nyíltan is szóba került...

@bélaybéla: Tudod Ferinéni, Newsee ismer Tóth Ferenc néven komoly, tiszteletre méltó embert is... egyébként bélayferinénit is visszajelölné minden további nélkül. Ugyanis az nem barátot, hanem ismerőst jelent. :)
Amikor azt írtam, hogy ha Kálvin korában éltél volna, bajban lettél volna... pontosan azért ami Newseenak szólt. Mert úgy égtél volna el máglyán, hogy hinnye! És ami még furcsább, hogy nem az inkvizíció égettetett volna el, hanem pont Kálvin (volt rá példa).

@Xinaf: Szólottál és UFF! Kemény szavak, kétségtelen. De hátha ez felébreszti, jobb ötletem nincs. :)

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2015.02.05. 23:48:00

@mezeinewsee: Akkor a hittanóra elkezdődik, csendet és figyelmet kérek!
"Jézus nem vállalta fel magát??? Érdekes, eddig tényleg másképpen tudtam"
Nem vállalja fel, hogy a kívülállók megértsék őt és a tanítását:
"Jézus így szólt hozzájuk: „Nektek megadatott az Isten országának titka, de a kívülvalóknak minden példázatokban adatik; hogy akik néznek, nézzenek ugyan, de ne lássanak, és akik hallanak, halljanak ugyan, de ne értsenek, hogy meg ne térjenek, és bűneik meg ne bocsáttassanak.”(Mk4,11-12)
Nem engedte meg, hogy az emberek, megtudják, hogy ő az Isten fia:"
"Ez az én szeretett Fiam, reá hallgassatok!” És hirtelen, amint körülnéztek, már senki mást nem láttak maguk mellett, csak Jézust egyedül. Amikor jöttek lefelé a hegyről, meghagyta nekik, hogy senkinek el ne mondják, amit láttak, hanem csak akkor, amikor az Emberfia már feltámadt a halottak közül." (Mk9,9)
Amikor feltámasztotta Jairus leányát akkor is megtiltotta, hogy ez a cselekedete kitudódjon:
"Jézus azonban szigorúan meghagyta nekik, hogy ezt senki meg ne tudja; aztán szólt, hogy adjanak enni a leánykának"(Mk5,43)
Amikor két vakot meggyógyított, akkor is a lelkükre kötötte, hogy ezt senki ne tudja meg:(Mt9,30)

Zakariás pap felesége sem volt zsidó:
Abija” (és nem „abia”) Áron fiainak a nyolcadik rendje (Krónika I. 24. 10), de „Áron lányairól” nincs adat, mert csak „fiakat” említ minden ószövetségi írás. A nők ugyanis másodrendű és alárendelt értékűek, akik a sátor (zsinagóga) előterébe mehetnek csak be. Tehát nem lehet tudni, hogy Lukács miféle „Áron-lányai” eredetet akar adni János anyjának, Erzsébetnek, aki az eredeti szövegben"
szkitahun.wordpress.com/2011/06/06/badiny-jos-ferenc-jezus-kiraly-a-partus-herceg-6/

Külön kell tudni választani a vallást a származástól!
Jézus a zsidó vallásban nevelkedett, mint galileai, de a származása nem volt zsidó, mert a galileaiakat erőszakkal térítették át a zsidók a zsidó vallásra. (Úgy mint a románok a görög-katolikusokat az ortodox hitre)

Jézus egyszer próbált meg felolvasni zsinagógában,vélhetően azt is megbánta!
"Zsidó törvényt" nem tartotta meg sem Jézus, sem a tanítványai.

Kálvin János nem égettetett meg senki eretneket, sem pedig eretnekeket: "Az a kósza hír kering, hogy én mesterkedtem ki Servet elfogatását a pápisták által Vienne-ben. Többen azt mondják, hogy nem becsületesen jártam el, kiszolgáltatva őt a hit halálos ellenségeinek, mintegy a farkas torkába taszítva őt. De kérdem, hogyan támadhatott nekem egyszeriben ilyen bizalmas kapcsolatom a pápa csatlósaival? Nos mennyire hihetően hangzik, hogy levelek útján érintkeztünk, és ők, akik annyira értenek egyet velem, mint Béliál Jézus Krisztussal, bajtársuknak tekintettek, és összeesküvést szőttek velem? Ezért semmi szükség sincs arra, hogy hosszasan magyarázkodva utasítsam vissza ezt az orcátlan vádat, amely nyomban erejét veszti, amikor egyszerűen kijelentem, hogy egy szó sem igaz belőlük."
sagv.gyakg.u-szeged.hu/tanar/farkzolt/reformac/servet.htm
"Szervét elfogása után római katolikus részről nagy nyomás nehezedett Genfre, hogy vajon elítélik-e őt. Ha nem ítélik el, azzal a katolikusok szemében az a vád nyert volna igazolást, hogy tényleg a reformáció szabadította az eretnekeket Európára."

"Alister McGrath-szal személyesen beszélgethettem egyszer erről a kérdésről. Az ő véleménye az – és ezt a monográfiájában le is írja –, hogy Szervét megégetésével a városi tanács valójában Kálvinnak akart jól befűteni! A következmények fényében el kell ismernünk: ha ez volt a céljuk, nem kalkuláltak rosszul!"
divinity.szabadosadam.hu/?p=1984
" Szervét Mihály egyedüliként halt meg Genf városában Kálvin idejében vallási okokból, úgy, hogy az ítélkezés és a büntetés kiszabása (Genfben ennek két lehetséges formája lehetett: száműzetés vagy kivégzés) a városi tanács feladata volt."
mult-kor.hu/cikk.php?id=41210&pIdx=3

Teológia 1-es, leülhetsz!

@Xinaf: Kijavítottam a nevedet, ez olyan nagy ügy, ez mérhető össze Mezeinyuszi minősíthetetlen ízléstelenségével?
Ne a diplomán meg végzettségeken lovagolj, mert a ti komcsi diplomáitok semmit sem érnek, sőt inkább ártanak. A tudás számít, azt meg honnan tudod én mit tanultam, mit végeztem?
@Malkav:
Ne Kálvinon lovagoljatok, hanem a katolikus inkvizíción, attól jobban félnék!
Én is ismerek Tóth Ferencet, ismerjétek meg ti is:
www.youtube.com/watch?v=rAsYe6ZP3r8

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2015.02.06. 00:18:09

@Xinaf: "ha Jézust nem ölik meg a RÓMAIAK (igen, a zsidó vezetés nyomására), akkor nem lenne megváltás. Ez stimmel? Fel tudod fogni? Képes vagy értelmezni ezt a dolgot?"
Ez sem menti fel a gyilkosokat!
Másrészt megtérhettek volna az emberek, a fejedelmek, még a zsidók is Jézushoz, és akkor nem kellett volna meghalnia Jézusnak. Ezt fel tudod fogni?

Malkav 2015.02.06. 10:10:40

@Xinaf: Nem, nem tudja felfogni. :)
@bélaybéla: Olvasd el még egyszer Xinaf írását és ÉRTELMEZD! :D (mert úgy néz ki, ez nem sikerült elsőre)
"Ez sem menti fel a gyilkosokat!"
Nem az volt a kérdés, hogy felmenti-e vagy sem. :D
"Másrészt megtérhettek volna az emberek, a fejedelmek, még a zsidók is Jézushoz, és akkor nem kellett volna meghalnia Jézusnak."
Jézus eleve azért jött el(!) hogy halálával megváltsa a világot. :) Tehát a logikai gondolat(?)meneted megint defektes. :D

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2015.02.06. 10:41:55

@Malkav: Nincs itt semmi defekt:
"Az Újszövetségben számos ige szól Jézus halála általi megváltásunkról. Ez azt jelentené, hogy Isten az ártatlan Jézus igazságtalan meggyilkolása nélkül nem tudott volna megváltani bennünket?"

"A tökéletesek között azonban mi is bölcsességet szólunk, de nem e világnak, sem e világ múlandó fejedelmeinek bölcsességét, hanem Isten titkos bölcsességét szóljuk, azt az elrejtett bölcsességet, amelyet az Isten öröktől fogva elrendelt a mi dicsőségünkre. Ezt e világ fejedelmei közül senki sem ismerte fel, mert ha felismerték volna, a dicsőség Urát nem feszítették volna meg." (1 Korinthus levél 2:6–8)

"Ha e világ fejedelmei felismerték volna Isten bölcsességét, nem feszítették volna meg a dicsőség Urát. Ez azt jelenti, hogy nem mondott volna ellent Isten bölcsességének, ha Jézust nem ölték volna meg. Isten akarata mindig az volt – és ma is az –, hogy minden ember megtérjen (1 Timóteus levél 2:4). Ha a zsidóság vezetői meghallották volna Isten hangját Jézuson keresztül és engedelmeskedtek volna neki, és ha Izráel népe hitt volna Megváltójának, ezzel a megváltás nem hiúsult volna meg. Istennek nincs szüksége a rosszra ahhoz, hogy jót tegyen!"
www.keresztenyek.hu/jezus-halala-aldozat/#3-6-milyen-%C3%A9rtelemben-volt-sz%C3%BCks%C3%A9ges-j%C3%A9zus-hal%C3%A1la
Ti eleve egy vérre áhítozó zsidó istent képzeltek magatok elé, amilyennek az ószövetségi isten is sokszor láttatja magát, vagy amilyennek sokszor láttatják, elképzelik az isten a zsidók, zsidó írástudók. Nos, az Isten nem ilyen, nincs szüksége a vérre, vérszagra, hogy művét véghezvigye.

Malkav 2015.02.06. 20:53:49

@bélaybéla: Persze, az ószövetség minden próféciája a messiásról... kit érdekel?! :D
No Feri, elmondom mi a harci helyzet és a nagy gond:
-egy ideje már nem tudsz semmi újjal előrukkolni. A g=gy-s dolgaid jó nosztalgia poénok voltak, de hamar unalmassá váltak.
-ezen túl amióta (idén) visszatértél, nagyrészt csak tahóskodtál. Tahókkal találkozunk mi így is eleget, tehát a te pörgésedhez nem passzol.
Tehát ideje lenne valami friss dologgal előállnod, mert már nem nagyon töltöd be azt a szerepet, ami a tiéd itt a blogon. :)

Egyébként had érdeklődjem meg: dolgozol te egyáltalán? Mert a nap bármely szakában reagálok rád, rövid idő alatt megjeleníted újabb fröcsögéseidet, mintha egész nap ráérnél a gép előtt ülni. :)

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2015.02.06. 21:19:48

@Malkav: Minden népnek voltak várakozásai az üdvözítő eljövetelére vonatkozóan, ez sem kizárólagosan zsidó sajátság. Ezért tudtak rátalálni a napkeleti bölcsek is, mert ott is várták az üdvözítőt.
Ráadásul, Jézus nem vállalta fel a messiási szerepet, mert az a zsidó nép kizárólagos és politikai felszabadítóját jelenti , hanem ő inkább az egyetemes Üdvözítője kívánt lenni a népeknek, amely nem azonos fogalom a messiással. Ezért nem is fogadták el őt a zsidók, és a mai napig is ezért nem fogadják el.
Ők talán jobban tudják kit várnak, ezért ha ők úgy tudják, hogy nem volt Jézus a messiásuk, akkor meg kell hagyni őket ebben a hitükben, és nekünk sem kell ezt rájuk erőltetni. Valamint magunkra sem szükséges ezt erőltetni, mert nekünk Jézus végképpen nem messiás, hanem egyetemes Üdvözítőnk.

Kérdezzetek, ha valami nem világos és akkor majd előrukkolok én; ezen ne aggódjatok!
Én szívesen leszek a ti tanítóbácsitok, mert a komcsi csököttségeket ki tudom igazítani, és el tudom mondani sok mindennel kapcsolatosan a valót, hiszen rengeteg P.G.-hez hasonló tudós tevékenykedik már Magyarországon, akik ezen munkálkodnak. Én meg tudom nektek mondani, milyen kérdésekre hol találjátok meg a válaszokat.
Most nem dolgozok, úgyhogy nyugodtan kérdezzetek, mert én nem tudom, mi érdekelne benneteket!

Malkav 2015.02.06. 21:48:40

@bélaybéla: Néz egy kicsit utána a messiás szónak... :D

"Kérdezzetek, ha valami nem világos és akkor majd előrukkolok én; ezen ne aggódjatok!
Én szívesen leszek a ti tanítóbácsitok, mert a komcsi csököttségeket ki tudom igazítani, és el tudom mondani sok mindennel kapcsolatosan a valót, hiszen rengeteg P.G.-hez hasonló tudós tevékenykedik már Magyarországon, akik ezen munkálkodnak. Én meg tudom nektek mondani, milyen kérdésekre hol találjátok meg a válaszokat.
Most nem dolgozok, úgyhogy nyugodtan kérdezzetek, mert én nem tudom, mi érdekelne benneteket! "
Félreérted. A "tanításaid baromságok, ezt tudjuk. Írd őket ennek ellenére, mert viccesek. Csak szórakoztatóak legyenek a hülyeségeid, mert jelenleg unalmas vagy. :)

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2015.02.06. 22:22:12

@Malkav: Jó rendben, kérdezzük meg akkor erről a legilletékesebbeket, a zsidó vallás képviselőit:

"Maimonidész, a 12. században élt zsidó rabbi és filozófus a következőképpen foglalta össze a messiás jellemvonásait. „Ha megjelenik egy király Dávid házából, aki a Tóra nagy tudósa, aki betartja a parancsolatokat az Írott és Szóbeli Tan szerint, ahogy előde, Dávid tette, aki ráveszi egész Izraelt, hogy a Tóra útját járja, kiköszörüli a Tórán esett csorbákat, és megvívja Isten háborúit, azt nagy bizonyossággal vélhetjük Messiásnak. Ha a fentiekben sikerrel jár, és legyőzi a körülette lévő népeket, felépíti a Szentélyt a helyén, és összegyűjti Izrael szétszórtjait, akkor biztosan ő a Messiás.”

"Jézus eljövetelének célja az volt, hogy elvegye a világ bűneit, míg a zsidók hagyományosan nem ebben látják a messiás fő feladatát. Ézsaiás 59,20 verse alapján úgy vélik, hogy a messiás akkor jön el, amikor Izrael népe felhagy a bűnös cselekedeteivel. "

"Számos, Jézus után született rabbi véleménye megegyezett, megegyezik abban, hogy a zsidók mindig is halandó messiást vártak. Maimonidész szerint a Messiás meg fog halni, és az emberek ezer évig fognak élni. A Messiás ugyan meghal, de a fia, majd a fiának a fia uralmának folytatója lesz. Királysága nagyon hosszú ideig áll majd fenn, és az emberek is hosszú ideig fognak élni, mert a hosszú élet a bajok és gondok megszűntének természetes következménye. Ézsaiás 10,2-10. versét metaforikusan értelmezve úgy vélték, hogy ekkor érkezik el a nemzetek közötti béke és egyetértés kora. Rabbi Breslaui Nachman leírta, hogy az ember föl fogja ismerni a háborúság esztelen voltát, ahogyan a pogány bálványimádásét is fölismerte. Abban az időben nem lesz sem éhínség, sem háború, sem irigység vagy vetélkedés, mert nagy lesz a jólét, és a földi javak bőségesen találtatnak majd. A világ dolga nem lesz más, mint Isten megismerése."
mindennapi.hu/cikk/egyhaz/milyen-messiast-varnak-a-zsidok-/2011-12-25/11125

Azt, hogy mi a baromság , aki maga is a baromságban nevelkedett, nem tudhatja. Így ti sem tudhatjátok, mert benneteket is egy barom eszmét valló, és hirdető hatalmi csoportosulás által uralt iskolarendszerben neveltek fel.
Maguk a tanítóitok is komcsik voltak vagy komcsik által kiképzettek. Ha ti magatok nem veszitek azt a fáradtságot, hogy minden általuk belétek plántált dolognak utána nézzetek, mindent tételesen, hiteles forrásokból leellenőrizzetek, akkor mindvégig barmok is maradtok.
Ez számos esetben csúfosan be is igazolódott, amikor Kálvinnal, agytekervényekkel, Q-val, Jézus tanításaival és temérdek más dolgokkal kapcsolatosan beégtetek.
Én mindenre hoztam a hiteles forrásokat, adatokat, ti meg sem tudtatok nyikkanni, úgyhogy itt a bazári majmok csak ti lehettek!

Malkav 2015.02.06. 22:48:39

@bélaybéla: Az általad adott messisás-témás forrásról: szokásos maszlag, légy szíves tényleg a feladatot teljesíteni és nem olyan szétcsúszott agymenéseket másolgatni, melyeket bízva nevezel "hiteles forrásnak", valójában annyit érnek, mint sz*rnak a pofon... :D
"Azt, hogy mi a baromság , aki maga is a baromságban nevelkedett, nem tudhatja."
Ez bizony így van... :) Nem tudhatod.
"Így ti sem tudhatjátok, mert benneteket is egy barom eszmét valló, és hirdető hatalmi csoportosulás által uralt iskolarendszerben neveltek fel."
(ásít) Unalmaaaas vagy. :)
"Maguk a tanítóitok is komcsik voltak vagy komcsik által kiképzettek."
És egészen véletlenül kik is tanítottak téged általános iskolában? :D
"Ha ti magatok nem veszitek azt a fáradtságot, hogy minden általuk belétek plántált dolognak utána nézzetek, mindent tételesen, hiteles forrásokból leellenőrizzetek, akkor mindvégig barmok is maradtok. "
És pont azért, hogy ne legyünk barmok, hiteles(!) forrásokból nézünk utána, nem szabadegyetemnek nevezett delíriumos fűpartik lecsúszott agyú turbómagyarok elszállt fantáziájának. :)
"Ez számos esetben csúfosan be is igazolódott, amikor Kálvinnal, agytekervényekkel, Q-val, Jézus tanításaival és temérdek más dolgokkal kapcsolatosan beégtetek."
Ejj Feri, ez szánalmasan gyengére sikerült. :) Mindezen témákban nagyon leégetted magad, ne próbáld beadni, hogy mennyire jól leoltottál minket... még a 15 éves öcsém is röhög rajtad! :D
"Én mindenre hoztam a hiteles forrásokat, adatokat, ti meg sem tudtatok nyikkanni, úgyhogy itt a bazári majmok csak ti lehettek! "
Tényleg? :D Hiteles forrást? Hol vannak? Csak hülyeségek pöcegödreit linkelted és idézted nekünk. :) A bazári majom jelen esetben te vagy, de pont ezért tartalak. :) Habár meg kell hagynom, eléggé szinten alul teljesítesz. Ha nem turbózod föl magad, hogy szórakoztass, akkor kiteszlek. :) Nem érsz annyit, hogy fölöslegesen szemetelhesd a blogom. ;)

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2015.02.06. 23:05:25

@Malkav: Tessék, ha neked Maimonidész sem hiteles, akkor itt van a hiteles zsidó honlap, ahol maga a főrabbi nyilatkozik:
"A messiás eljövetele a zsidó gondolkodásban ugyanis mindmáig azt jelenti, hogy általa a világ és benne az ember alapvetően megjavul, megváltozik. A vallásos zsidó nem tudja elfogadni a megváltást, amíg a való élet ennek épp ellenkezőjét, a megváltatlan világ és a megváltatlan ember képét mutatja. S bizony, ez a legfontosabb szempont, amiért a vallásos zsidóság mindmáig oly fontosnak érzi, hogy tovább várja a megváltót. Hadd mondjak el itt, ezzel kapcsolatban egy régi történetet."(R.T.)
www.zsido.hu/vallas/messias.htm

Engem is komcsik tanítottak az általános iskolában, de én egy szavukat sem hittem el, ezért később vettem magamnak a fáradtságot ,és mindennek utána néztem, aminek csak tudtam.
Kálvin esetében mi volt a delíriumos meg hiteltelen forrás? A Q esetében miért volt hiteltelen a Babes-Bolyai főiskola jegyzete? Az agytekervényekkel kapcsolatosan miért hiteltelen az orvosi könyv?
Jézus tanításaival kapcsolatosan miért hiteltelen a Szentírás?
A hangkategóriák esetében ugyan miért hiteltelen P.G. tudós tanárbácsi?
Lehetne még sorolni, hogy mennyi valóban hiteles forrást mutattam meg nagy kegyesen nektek!
A 15 éves öcsédnek meg innen üzenem, hogy jobban teszi, ha nem röhög, mert akit éveken keresztül átvágnak, hülyítenek a hazugságaikkal a hatalmon lévő posztkomcsi briganti és maffia banda, az majd megnézheti magát az életben, hogy milyen szűnni nem akaró problémák fogják állandóan gyötörni és tönkre tenni az életét.

Malkav 2015.02.06. 23:11:13

@bélaybéla: Mára elég ennyi belőled, erre még reagálok:
"Engem is komcsik tanítottak az általános iskolában, de én egy szavukat sem hittem el, ezért később vettem magamnak a fáradtságot ,és mindennek utána néztem, aminek csak tudtam."
Remélem a szorzótábla hitelességének is, ha egy szavukat sem hitted el. :D
"Kálvin esetében mi volt a delíriumos meg hiteltelen forrás? A Q esetében miért volt hiteltelen a Babes-Bolyai főiskola jegyzete? Az agytekervényekkel kapcsolatosan miért hiteltelen az orvosi könyv?
Jézus tanításaival kapcsolatosan miért hiteltelen a Szentírás?
A hangkategóriák esetében ugyan miért hiteltelen P.G. tudós tanárbácsi? "
Tőled minden hitelét veszti. Szomorú, de igaz. :) Főleg amiért ki akarod csavarni a szavaimat. :)
"A 15 éves öcsédnek meg innen üzenem, hogy jobban teszi, ha nem röhög, mert akit éveken keresztül átvágnak, hülyítenek a hazugságaikkal a hatalmon lévő posztkomcsi briganti és maffia banda, az majd megnézheti magát az életben, hogy milyen szűnni nem akaró problémák fogják állandóan gyötörni és tönkre tenni az életét. "
Te csak ne üzenj semmit. :D Nem vagy szórakoztató, csak bunkó és úgy viselkedsz, mint egy vágtázó idióta, aki szívószálon át kapta a puszit, mert az anyja sem szerette. Ha nem moderálod magad és hozol valami érdekesebb formát, kiteszlek, mint eddig mindig, amikor unalmassá váltál. :)

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2015.02.06. 23:30:54

@Malkav: Igen, sajnos még a természettudomány sem mentes a komcsik hamisításaitól, erről is tudok ajánlani jó előadókat neked.

Egy forrás hitelességét maga a forrás adja vagy nem adja, és nem az, aki felhívja rá a figyelmet; úgyhogy megint egy bődületes ostobaságodat lepleztem le egészen véletlenül.
Lehántom rólatok a húst egészen a csontozatig, aztán futhattok, nehogy a maradék meg a kóbor kutyák martalékává váljon.
Totálisan felforgatom és kifordítom a bundátokat, tótágast fogtok állani, mert a Tót isten nagyon kezd berágni rátok!

Xinaf · http://xinaf.blog.hu/ 2015.02.07. 09:33:16

@bélaybéla:
Nem menti fel? Lehet, de Jézus maga felmenti őket. "Atyám, bocsáss meg neki, mert nem tudják, mit cselekszenek."
De mit erőlködök, egy fogyatékos már rég felfogta volna, majd ha eléred egy ilyen ember szintjét, akkor van miről tárgyalnunk.

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2015.02.07. 10:42:40

@Xinaf: Ezt akkor mondta, amikor a Koponya hegyre érkezvén a római katonák megfeszítették Jézust. Tehát ők , ezek a tudatlan(!) római katonák voltak azok, akik nem tudták mit is cselekesznek. Nekik tehát megbocsát Jézus. Egyébként pedig a megbocsátás sosem automatikus a bűnösök esetében, hanem azt kérni kell, az elkövetett bűnt meg kell bánni.
Tehát a megbocsátás a zsidókra, a főpapokra nem vonatkozik, mert nem voltak tudatlanok, ismerték Jézust, tudták(!), hogy ártatlan(!) és hamis tanúkat hoztak, hogy megvádolják, valamit zsarolással kényszerítették Pilátust Jézus elítélésére.
Egyébként meg ők maguk mondták ki a saját fejükre az örökös átkot , miután Pilátus a tudomásukra hozta a vizsgálata eredményét :
"Ártatlan vagyok ennek az igaz embernek a vérétől. Ám ti lássátok! Az egész nép így kiáltott: "Szálljon reánk és gyermekeinkre az ő vére" (Mt27;24b,25)
Tehát a zsidók tudták(!), hogy Jézus ártatlan, de ez nem érdekelte őket, hanem a büntetést maguk kérték a saját ,sőt még a gyermekeik, utódaik fejére is.
Ti már a judeo-kereszténységetekből fakadóan az abszolút kritikátlan filoszemita részrehajlás állapotában vergődtök. A szemita szemét zsidóknak ti hirdettek megbocsátást, amikor ők maguk sem kérnek ebből és nem is nevezhetők tudatlanoknak sem, ti ellenben totálisan azok vagytok, de nem baj, mert Thot isten "Thotálisan" fog megváltoztatni, kicserélni benneteket!

Malkav 2015.02.07. 12:04:59

@bélaybéla: "Igen, sajnos még a természettudomány sem mentes a komcsik hamisításaitól, erről is tudok ajánlani jó előadókat neked."
Tehát hamis a szorzótábla, hamis biológia, hamis a fizika minden törvénye? :D Ennyit rólad. :)
"Lehántom rólatok a húst egészen a csontozatig, aztán futhattok, nehogy a maradék meg a kóbor kutyák martalékává váljon."
Már majdnem... már majdnem. De még mindig kevés...
"Totálisan felforgatom és kifordítom a bundátokat, tótágast fogtok állani, mert a Tót isten nagyon kezd berágni rátok! "
Ennyit a kereszténységedről. :) Nem elég hogy nevetségessé teszed magad, de ez a "tót istenezés" végképp ciki arra nézve, aki kereszténynek nevezi magát. :D
"Ezt akkor mondta, amikor a Koponya hegyre érkezvén a római katonák megfeszítették Jézust. Tehát ők , ezek a tudatlan(!) római katonák voltak azok, akik nem tudták mit is cselekesznek."
Légyszi, ne akard Jézusnál is jobban tudni, hogy mit mondott és kire értette! :D Ezt hagyd meg szépen Istennek. :)
"Ti már a judeo-kereszténységetekből fakadóan az abszolút kritikátlan filoszemita részrehajlás állapotában vergődtök. A szemita szemét zsidóknak ti hirdettek megbocsátást, amikor ők maguk sem kérnek ebből és nem is nevezhetők tudatlanoknak sem, ti ellenben totálisan azok vagytok, de nem baj, mert Thot isten "Thotálisan" fog megváltoztatni, kicserélni benneteket! "
Újabb adag fröcsögés, hörrgés és vergődés, továbbá megint istennek titulálod magad. No EZÉRT égettetett volna meg Kávin is.:) Stílusodért le kell hogy minősítselek ismét trollnak. Pedig nem mondhatod hogy nem voltam türelemmel... :)
Tehát Troll most nagyon sasolj! Ha hétfőig nem szeded össze magad és hozol valami újat, ami szórakoztató, nem pedig sértegető és unalmasan közönséges, akkor kiteszlek. Mivel ezt folyton ignorálni akarod, ezért újra és újra leírom (csak hogy ne hagyhasd figyelmen kívül): CSAK ADDIG TŰRLEK MEG ITT, AMÍG SZÓRAKOZTATSZ. EZÉRT ENGEDEM HOGY IDESZEMETELJ. HA NEM TÁNCOLSZ SZÉPEN, AHOGY EGY JÓL NEVELT TROLLNAK ILLIK, KIDOBLAK (ahogy ezt már háromszor-négyszer megtettem). :) És hiába vergődsz, nem tudod megakadályozni, tudod jól. :)

Xinaf · http://xinaf.blog.hu/ 2015.02.07. 12:49:25

@bélaybéla:
"Thotálisan" :D:D:D:D:D
Ez kész :D

Thotózni kéne!
Tholasson az autó!
Tholjuk el ezt az akadályt!
Thorokbetegség.
Tholnamegye.

Kicsi szlovák, erőltetett vagy...

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2015.02.07. 14:14:29

@Malkav:
Jézus az Istenhez imádkozott, de ellentétben veletek, az Ő istene nem Jehova volt,- a bosszúálló zsidó isten- , hanem az Ő Istene, Atyja ,az Abba néven kijelentett titkos Apa ( b=p) volt.

Jézus Thot istentől felvilágosítást kapott arról, ki is az Ő édesapja:
"gyermekkorát egészen a nyilvános munkájának elkezdéséig (azaz 6-tól 29 éves koráig) Egyiptomban töltötte a görög Hermész és az egyiptomi Thot istenek rejtett (okkult) tudományai, valamint a Himalájában a miszticizmus tanulmányozásával."
hu.wikipedia.org/wiki/J%C3%A9zus

"A csángó és a székely néphagyomány Jézust Égi Táltosnak vagy Főtáltosnak nevezi."
www.magtudin.org/Lajdi%20-%20Szentfold.htm

"Thot, vagy eredeti nevén Tautos, Tátos (Táltos), a későbbi egyiptomi kultúra megalapítója és nagy tanítómestere is ezek egyike volt."
www.magyartaltos.info/index.php/irasok/draga-magyar-anyanyelvunkrol/964-lajdi-peter-a-hun-magyar-testveriseg-ujabb-bizonyitekai

Testvérkéd mondotta, hogy Jézus a zsidóknak megbocsátott. Ő ezt honnan tudja? Ő megmondhatja Jézusnak, hogy kiknek kell mindenféleképpen(!), kihagyhatatlanul megbocsátania?
Akik Jézus tagadják, és nem kérnek a megbocsátásból, azok nem is részesülnek ebből.

Engem abszolút nem érdekel, hogy te mit tűrsz vagy nem. Én akkor is az igazságot fogom veled közölni, ha tetszik ez , ha nem, mert az igazság nem a tetszés indexek alakulásától függ.

@Xinaf: A Thotális teljes: a táltos- tátós által hirdetett Thudás! Az égi Ige a leges legnagyobb hatalmasság, vagyis a Logosz (Leges), amely légies szellem, és onnan fúj, ahonnan tetszik ez neki.
"az evangélium első mondata így kellene hangozzék magyarul: Kezdetben volt az értelem.", a Thudás, a Tátos!

Xinaf · http://xinaf.blog.hu/ 2015.02.07. 14:45:59

@bélaybéla:
Tót - "A szó eredete a gepidák és más germán törzsek thuat törzsnevéből ered [1], akiknek állama a 4. századtól az 5. századig állt fenn a Kárpát-medencében. Az Avar Birodalom idején a gepidák beolvadtak az itt lakó szlávok közé. A thuat törzsnév általános germán önmegjelölés, ez szerepel a teutonok nevében, és a mai németek deutsch vagy a hollandok (volt száli frankok) angol dutch nevében is. A tót név ugyanolyan külső név, ahogy mi a teutonokat németnek, a németek a magyarokat Ungarnak hívják, az onogurok törzsszövetségének neve után."
Forrás:
hu.wikipedia.org/wiki/T%C3%B3tok

Ugass, Ficó kutya!!!!!!!!!!!!

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2015.02.07. 15:04:22

@Xinaf: Az egyiptomi Thot isten neve germán eredetű?
Én róla beszéltem nektek!

És az nincs meg a wikin, hogy a "thuat' törzsnév milyen eredetű, amely a germánból ismert, vagy a germánokkal kezdődött el az emberiség történelme?

Xinaf · http://xinaf.blog.hu/ 2015.02.07. 15:13:32

@bélaybéla:
Jaj, dehogy beszéltél te az egyiptomi Thot istenről. Thot neve eredetileg Dzsehuti. Két fő megjelenési formája az íbisz és a pávián.
www.maatkara.extra.hu/01istenek/thot.htm

Annyira keveset tudsz... Te Jézus apjának EGY PÁVIÁNT MONDANÁL!!!!!!!!!!!!

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2015.02.07. 15:48:28

@Xinaf:
Na és, kit érdekel, hogy mi az eredeti neve?

"Egy másik verzió szerint egyébként a Thot név a „huuti”, vagyis a „hírnök, követ, közvetítő” jelentésű szóból alakult ki – ez egyébként Wessetzky Vilmos elmélete volt."
hvg.hu/tudomany/20100518_luxor_thot_isten_szobor

"Hermés-Thot figura ábrázolásmódja görög típust követ: egyetlen egyiptomi ismertetőjegyük a fürtös halántékot díszítő szárnyak között megjelenő lótuszlevél: az újjászületés, a termékenység és a bőség szimbóluma, Thot megújuló és megújító erejének jelképe."
www2.szepmuveszeti.hu/antik_gyujtemeny/evszak_mutargya/evszak.php?id=618

Jézus apja nem pávián, hanem Abba-Apa és nem is father.

"Nevét két szótaggal írták, mindegyiket egy-egy T-vel, s azok helyes átírása a T/D ikerhangok figyelembevételével Tu-Do: Tudó. Idegen szakemberek ezeket az írásjeleket TUTU, TETI, THOT alakban adják. A magyar átírás a helyes. Megerősíti azt a mezopotámiai párhuzam, ahol az írnokot szintén Tudónak nevezték és ékjeleit DUDU alakban írják át.
THOT mindent tudott, írták róla az egyiptomiak."
webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:wtGholyOaHsJ:www.kincseslada.hu/magyarsag/e107_files/public/barth_tibor__a_magyar_npek_strtnete_iii__kozsdi_tams_sszefoglal_jegyzete.doc+&cd=9&hl=hu&ct=clnk&gl=hu&lr=lang_hu&client=firefox-a

Én is azt tudom magamról, hogy sokat tudok, amit ti nem!

Jézus alakja hozható párhuzamba Thot-al, mert Ő vette át a feladatát, ő volt a magyar hagyományban az égi táltos.
Thot-Táltos Jézus tehát egyben Dudás is, mert a magyar hagyomány is úgy tartja, hogy aki dudás akar lenni, pokolra kell annak menni. Jézus is alászállott a poklokra.

Xinaf · http://xinaf.blog.hu/ 2015.02.07. 15:55:56

@bélaybéla:
Tévedsz, te nem tudsz sokat. A magyar hagyomány, amire hivatkozol azt is mondja, hogy a győri kanász a dombon játszik a botjával. És azt is, hogy felszántom a császár udvarát, belévetem hazám búbaját. Meg azt is, hogy fejünk felett szállnak el a darvak, házunk mögött vagy basznak, vagy szarnak. Ez nem érv egyetlen vitában sem.

Xinaf · http://xinaf.blog.hu/ 2015.02.07. 16:40:13

@bélaybéla:
Drága fiam, apukázd ám a te jó, édes... szóval valakit, akivel egy tálból cseresznyéztél. Egy ilyen kis nyikhaj ezt a hangnemet velem szembe ne használja. Nem világos, hogy te csak azért vagy itt megtűrve, hogy szórakoztass minket? Ez azt jelenti (most jól figyelj), hogy én, ha kedvem úgy tartja, bunkózhatok veled, míg te, ha olyan hangnemben reagálsz, ami nekem nem tetszik, ki leszel törölve, le leszel tiltva. Mi nem vagyunk egyenlő felek. Ezt jobb, ha tiszteletben tartod. Az, hogy eddig visszafogtam magam, azért van, mert veled ellentétben én úriember vagyok, akit az anyukája (ellentétben a tiéddel) megtanított rá, hogy tiszteljen másokat. De (pechedre) arra is, hogy ne tűrjön egy határon túl.

És tudod mi a legrosszabb a te helyzetedben? Hogy hiába is panaszkodnál emiatt bárkinek, mert senki sem kötelez rá, hogy itt legyél. Bizony, bizony, ezt minden további nélkül megteheti veled Malkáv, te, önálló alkotásra képtelen, unalmas, lagymatag troll!

Malkav 2015.02.07. 17:34:06

@bélaybéla: Töröltem két nekem nem tetsző kommentet. Tanulj meg viselkedni. :)

"Jézus az Istenhez imádkozott, de ellentétben veletek, az Ő istene nem Jehova volt,- a bosszúálló zsidó isten- , hanem az Ő Istene, Atyja ,az Abba néven kijelentett titkos Apa ( b=p) volt."
Kezdjük ott, hogy a zsidó vallás szerint Isten neve nem Jehova. :D Teológia egyes, leülsz.
"Jézus Thot istentől felvilágosítást kapott arról, ki is az Ő édesapja."
Nem vagy keresztény. Eretnekségeket böfögő tirpák vagy. Nem szívesen írom ezt, de így van. Egyetlen Isten van és az nem thot.
"Akik Jézus tagadják, és nem kérnek a megbocsátásból, azok nem is részesülnek ebből."
Már lassan ott tartunk, hogy tagadod Jézust. Amikor thot istenezel, legalábbis rezeg a léc.
"Én is azt tudom magamról, hogy sokat tudok, amit ti nem!"
Szinte kizárólag baromságokat. Ezeket már unjuk. Telnek az órák Troll! Hétfőig kapsz időt.
"Jézus alakja hozható párhuzamba Thot-al, mert Ő vette át a feladatát, ő volt a magyar hagyományban az égi táltos.
Thot-Táltos Jézus tehát egyben Dudás is, mert a magyar hagyomány is úgy tartja, hogy aki dudás akar lenni, pokolra kell annak menni. Jézus is alászállott a poklokra. "
Újabb öngól a "kereszténységedről", nem csak a református testvérek, de minden magát kereszténynek valló (akár szektás) embernek ég az arca tőled. Képes vagy Jézust egy begombázott táltos szintjére degradálni... és érvként egy népdalt állítasz be. Nagyon ciki vagy!
"Nektek mindet szabad, mindent lehet, míg másoknak kuss legyen, majd csak azt mondhatnak, amit mi megszabunk vagy megengedünk nekik."
Nem egészen. Neked legyen kuss, mert mindent megtettél érte. Évek hosszú munkájával.
"Csakhogy, amint Jézust sem sikerült elhallgattatni, úgy engem sem fogtok!"
Ezt minden évben eljátszod, míg el nem kussoltatlak. Úgy néz ki, hogy erre hétfőn sor kerül. Jézus szavaira mindig figyelünk, de te csak egy egyre bunkóbb troll vagy, akinek hamarosan kuss lesz a neve, ha nem rukkol elő valami új, kevésbé tahó és szórakoztató tanmesével.

Malkav 2015.02.07. 18:01:29

@bélaybéla: @Malkav: "Teljesen mindegy, én így hangzósítottam, de lehet Jahve is, JHVH is ,nem ez a lényeg, hanem a bosszúállás!
Ti is bosszúállók vagytok, mint az istenetek.
Egyetlen Isten van, és azt hívhatták Thotnak is.
Hívták is, mert mi magyarok égi Táltosnak hívtuk!"
Újabb öngól Feri... ciki vagy, de még mindig nem szórakoztató. :)

"A népdal nagyobb bizonyító erővel rendelkezik, mint az ószövetségi szövegek, mert azok másolt cuccok, nem élőek."
"...nem megyek én a kertjük aljába,
gyönge vagyok én még a b*szásra,
kössön csomót kend a nagy f*szára
és dugja az anyja valagába."
EZ több bizonyító erővel rendelkezik? Egy népdal szövege.

"Ti szánalmas utódai vagytok csupán az inkvizítoroknak, akik szintén elhallgattatták a nekik nem tetsző embereket."
(ásít) Unalmas vagy még mindig. És téged minden ép értelmű ember elhallgattat, mert egy tirpák troll vagy.
"Ezt még Kálvin sem merte megtenni!"
Ő konkrétan máglyára vetne.

Továbbá magad alatt vágtad a fát FeriTroll, mert annyit személyeskedtél, hogy bevezettem az előmoderációt. Csak azokat a kommentjeidet engedem megjelenni, amikről úgy vélem, nem személyeskedően sértőek. A többiek természetesen (és nem csak Xinafék, hanem mindenki) nyugodtan fejthet ki véleményt továbbra is, a szűrés csak rád vonatkozik (minden nickenveddel együtt).

Malkav 2015.02.07. 18:05:12

@Xinaf: Szegény fogyatékosokat ne bántsuk. :)

mezeinewsee 2015.02.08. 00:28:26

@Xinaf: ejnye, ez erős!!! A mi Ferink nem fogyatékos, hanem pszichopata. Az azért más!
Jó, nekem sem tetszik, hogy lefikázza Jézust, és Isten Fiából, a második isteni személyből beszívott táltost csinál. Ez tényleg olyan, mintha egy fogyatékos írná, de egy óriási különbség van. A fogyatékosok lelke egészséges!

Malkav 2015.02.08. 00:29:33

Azt ugye te se gondoltad komoly Feri, hogy megjelentetem azt a bejegyzésed, aminek a lényege a mi fikázásunk? :)

Malkav 2015.02.08. 21:24:01

@bélaybéla: Nem BélayFeriBéla, még mindig nem posztolgathatod nekem a minket fikázó őrjöngéseidet. A másik hozzászólásod átengedem a szitán, ha szalonképesebben fogalmazod meg (pl. a "te szerencsétlen" részt hagyd ki).

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2015.02.08. 23:29:53

@Malkav: Nem hagyom ki, mert ezt szándékosan csempésztem a mondataim közé!
Ti kezdtétek az én fikázásomat sokkal gusztustalanabb és megengedhetetlenebb kifejezéseket haználva, mit ez a bárgyú "szerencsétlen" szó, amely persze benneteket vérig sért.
A zsidókra is ez a jellemző, hogy a legkisebb őket ért méltatlanság láttán eszement erővel hördülnek fel, míg az, amit ők csinálnak másokkal, hogy mindenkit terrorizálnak azt csendben szó nélkül tűrni kell.
Ilyen játékba Thotferi nem megy bele!

Malkav 2015.02.08. 23:32:32

@bélaybéla: Hajjajj, ebbe jobb ha nem mész bele. :) Mint eddig mindig, most is égnél, mint a Reistag. :)
Továbbá megjegyezném, hogy mivel még mindig nem alkottál szórakoztató hülyeséget, már nem sok időd maradt rá. Ha hétfőig nincs valami új, akkor bizony tartósan kiteszlek és a továbbiakban már "még kevésbé szívesen látott vendégből", "kitiltandó troll" szintre zuhansz és a jövőbeli visszatérésed azonnali tartós kizárással jár. :)

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2015.02.10. 19:41:53

Thot írnok rektor Magánegyeteme közleménye:

Az egyetem polihisztor rektora és tanára (Thot) a következő határozatot hozta három hallgató ügyében:
@Xinaf: @mezeinewsee: @Malkav: ezen egyetem diákjait, hallgatóit az intézményből elbocsátotta, más szóval kirúgta, mert viselkedésük nem felelt meg az Egyetem alapvető etikai normáinak. A tanár urat az órákon folyamatosan szidalmazták, megalázták, fogyatékosnak, mindenféle "patának" nevezték és lehetetlenné tették a normális oktatást. Valamint tanulmányi előmenetelük sem haladt előre egy lépést sem, a vizsgákon mindig elbuktak és csak elégtelen jegyeik voltak. Erre a rendkívül súlyos helyzetre való tekintettel, valamint a többi diákok védelme érdekében és az Egyetem jó hírének megőrzése miatt a mai napon az Egyetem hivatalos hallgatói kötelékéből eltávolítottam őket.
Az eddigi elért osztályzatukat és eredményüket "elégtelen" minősítésben állapítom meg.
A határozat a mai napon jogerős, fellebbezésnek helye nincs.
Kelt: Kárpát-haza, 2015. február 9-én.
Aláírás: Thot rektor

Malkav 2015.02.10. 20:01:50

@bélaybéla: A napokban elkészül a következő BoT, melyben ezt a szánalmas szösszenetet is kivesézzük, ne aggódj. :) De plusz egy nap haladékkal sem tudtál szórakoztatni, tehát zárollak. :)

mezeinewsee 2015.02.10. 21:15:14

Szegényke, annyit sem fogott fel, hogy ő pofátlankodott ide :(.
Egyébként a kis pszicho hozzám is odajött szemetelni. Amihez azért pofa kell!

Xinaf · http://xinaf.blog.hu/ 2015.02.10. 21:15:16

@Malkav:
Jaj ne... nem is látjuk többet?
*Reménykedik.*
Légyszi, légyszi, légyszi!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mond, hogy soha többé nem tér vissza!